سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بومی شدن بیش از ۷۰ درصد تکنولوژی‌های جدید آموزشی

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: در زمینه تکنولوژی‌های جدید آموزشی، پیشرفت‌های قابل توجهی در کشور کسب شده و بیش از ۷۰ درصد از این تکنولوژی‌ها بومی شده اند.

 ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: در وزارت بهداشت، توسعه کمی و کیفی آموزش و پژوهش مبتنی بر نیاز جامعه پیگیری می‌شود.

باقری فرد با بیان این نکته که علم، آموزش و پژوهش باید در مسیر خلق ثروت، رفاه، اشتغال و کارآفرینی انجام شوند، افزود: پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه تکنولوژی‌های جدید آموزشی را شاهد هستیم و بیش از ۷۰ درصد از تکنولوژی‌های نوین آموزشی، بومی شده است.

وی گفت: تولید مقالات قرارگاه خوبی نیست بلکه گذرگاهی برای حل مشکلات جامعه است، در نتیجه باید از مرحله انجام کار‌های علمی محض عبور و محصولات سلامت محور تولید کنیم که پاسخگوی نیاز‌های حوزه سلامت باشد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد:ماموریت و چشم انداز دانشگاه‌های مطرح دنیا در زمینه حل مشکلات جامعه است، در نتیجه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هم باید با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، نیاز‌های خود را در حوزه سلامت برطرف کنند.

باقری فرد با اشاره به توسعه کار‌های فناورانه، افزود: برای رسیدن به خودکفایی در کشور، باید با بهره مندی از توانمندی اساتید و دانشجویان پژوهشگر و ارائه تسهیلات لازم در حوزه آموزش و پژوهش و تولید محصولات دانش بنیان سلامت محور تلاش کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.