سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش دو هزار نفری آمار معلولان استان درسال جاری

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش دو هزار نفری آمار معلولان استان درسال جاری، گفت : باید فعالیت‌های پیشگیری از معلولیت‌ها بیش از پیش گسترش یابد.

فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه امروز (۱۴ دی) در حاشیه برگزاری نشست تخصصی طرح "بررسی شیوع و علل آسیب‌ها و اختلالات دائمی منجر به کم توانی (معلولیت‌ها) " که با حضور جمعی از پزشکان همکار در این طرح برگزار شد، با اشاره به وجود ۴۷ هزار معلول در استان گفت : متاسفانه آمار معلولان استان امسال دو هزار نفر بیشتر شده و از ۴۵ هزار نفر در سال گذشته به ۴۷ هزار نفر رسیده است.

وی افزایش آمار معلولان استان را نگران کننده خواند و با تاکید بر لزوم اجرای هرچه بیشتر برنامه‌های پیشگیری گفت: معلولیت‌ها یا مادرزادی است و یا اکتسابی که در هر دو مورد قابل پیشگیری است.

وی با اشاره به پیگیری برنامه‌های پیشگیری از معلولیت‌ها در سازمان بهزیستی کشور گفت: تصور عموم این است که بهزیستی عمدتا در حوزه حمایت از معلولان فعالیت می‌کند، درحالیکه بخش مهمی از فعالیت‌های ما معطوف به حوزه پیشگیری است.

محمدی تصریح کرد: انجام غربالگری شنوایی و بینایی نوزادان و کودکان و انجام مشاوره‌های ژنتیک تنها بخشی از فعالیت‌های ما در حوزه پیشگیری است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگر انجام چنین فعالیت‌هایی در حوزه پیشگیری نبود، قطعا آمار معلولیت‌ها افزایش چشمگیری می‌یافت.

محمدی با تاکید بر لزوم گسترش برنامه‌های پیشگیری از معلولیت، گفت: در حوزه معلولیت‌های مادرزادی باید مشاوره‌های ژنتیک گسترش یافته و این مشاوره‌ها باید به طور جد در خانواده‌های دارای معلول پیگیری شود.

وی افزود: در خصوص معلولیت‌های اکتسابی هم باید سایر نهاد‌ها پای کار آمده و در زمینه کاهش آمار تصادفات و حوادث کار ورود کنند.

وی خاطرنشان کرد: تنها در زمینه ضایعه نخاعی، موارد ما از ۶۸۰ نفر در سال گذشته به ۷۷۰ نفر در سال جاری رسیده که حقیقتا نگران کننده است و عمده این افراد از طریق تصادف و یا سقوط از ارتفاع حین کار دچار این ضایعه شده‌اند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.