سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انفجار‌های امروز سومالی؛ تلاش جنبش الشباب برای اثبات موجودیت خود

تروریست‌های الشباب در اقدامی تروریستی چندین بمب را در سومالی منفجر کردند که منجر به کشته شدن ۱۵ تن شد.

جنبش الشباب سومالی با اجرای حملاتی شبیه انفجار‌های امروز (چهارشنبه) که با استفاده از دو خودروی بمب گذاری شده انجام شد در صدد اثبات موجودیت و توانایی خود برای اجرای اینگونه حملات است.

براساس گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، منابع محلی اعلام کردند بر اثر انفجار در شهر محاس از توابع استان هیران در سومالی ۱۵ نفر کشته و حدود ۲۰ نفر دیگر کشته شدند.

شاهدان اعلام کردند در این حادثه دو خودروی بمب گذاری شده منفجر شد. یکی از این خودرو‌ها مرکز پلیس منطقه و خودروی دیگر نیز منزل یکی از مسئولان دولتی را هدف قرار داد. فرماندار شهر اعلام کرد او و یکی از نمایندگان پارلمان، هنگام انفجار در منازل خود نبودند.

جنبش الشباب سومالی مسئولیت این انفجار‌ها را بر عهده گرفت و اعلام کرد در این انفجارها، نیرو‌های دولتی و نیرو‌های متحد آن‌ها را در شهر هدف قرار داد.

شهری که این دو انفجار در آن روی داد تا قبل از نوزدهم نوامبر تحت کنترل نیرو‌های جنبش الشباب بود و از جمله شهر‌هایی است که دولت سومالی آن را از دست نیرو‌های جنبش الشباب آزاد کرده است. این جنبش هنوز در مناطق اطراف شهر و مناطق روستای نزدیک آن حضور دارد.

آنگونه که فرماندار شهر محاس گفت نیرو‌های جنبش الشباب همزمان با حمله به منزل وی و منزل یکی از نمایندگان پارلمان سومالی به مراکز نیرو‌های سومالی در فاصله سی کیلومتری شهر محاس نیز حمله کردند. وقوع همزمان این دو انفجار در دو منطقه با فاصله سی کیلومتر نشان می‌دهد جنبش الشباب همچنان تلاش می‌کند موجودیت خود را نشان دهد و ثابت کند؛ هر چند که کنترل بر این شهر را از دست داده است.

منابع محلی درباره تلفات نیز اعلام کردند این حملات موجب کشته شدن ۱۵ نفر و زخمی شدن ۲۰ نفر دیگر شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.