سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک میلیون و ۲۷۰ هزارتن برنج وارد شد

رئیس انجمن واردکنندگان برنج گفت: بنابرآخرین آمار از ابتدای سال تاکنون یک‌ میلیون و ۲۷۰ هزارتن برنج وارد شده است.

آقای کریم‌اخوان اکبری گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال تاکنون یک میلیون و ۲۷۰ هزارتن برنج وارد شده  است و تا پایان سال حداقل ۲۳۰ تا ۲۵۰ هزارتن دیگر نیاز به واردات داریم.

به گفته او، با توجه به آنکه ماه رمضان در ایام عید است، تقاضا برای خرید برنج بالاست و به سبب آنکه پروسه واردات ۲ ماه طول می کشد، نگرانی هایی مبنی بر تنظیم بازار بواسطه ممنوعیت ثبت سفارش وجود دارد.

اخوان اکبری می گوید: با توجه به ممنوعیت ثبت سفارش برنج هندی طی ۴۰ تا ۴۵ روز گذشته، قیمت برنج ایرانی و خارجی در بازار دچار نوساناتی شده است که همواره با اتخاذ تصمیم یک شبه ممنوعیت ثبت سفارش برنج پاکستانی، احتمال چالش بازار در ایام‌پایانی سال دور از انتظار نیست.

رئیس انجمن واردکنندگان برنج قیمت کنونی هرکیلو برنج هندی را ۴۰ هزارتومان و پاکستانی ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با استمرار روند ممنوعیت ثبت سفارش، احتمال نوسان مجدد قیمت در بازار وجود دارد که این امر مشکلاتی را برای ۶ دهک پایین جامعه ایجاد می کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
روژین اصلانی
۱۷:۴۰ ۱۵ دی ۱۴۰۱
یک راهکار برای مهار ونظارت بر قیمتها توسط بازرسین سازمان صنعت، معدن وتجارت
با پیشرفت علم وتکنولوژی وافزایش جمعیت باید اصناف وکسبه در سراسر کشور به حداقل امکانات به روز، مجهزباشند به بیان دیگر لزوم استفاده از این ابزار غیرقابل انکار است. برای مثال سبزی فروشی ها، میادین میوه وتره بار، خشکبار وحبوبات، شیرینی فروشی ها،نانوایی ها،... به دلیل اینکه اکثر اوقات اجناس خود را فله ای می فروشند وبه صورت بسته بندی نیست، سازمان صنعت، معدن وتجارت می تواند این مغازه ها را ملزم به استفاده از ترازوهای دیجیتالی پرینتردار ویا لیبل پرینتر نماید. ویژگی های این ترازوها، امکان چاپ فاکتور فروش جهت مشتری، وحفظ گزارش حافظه دستگاه، که امکان ذخیره قیمت به روز هر محصول را فراهم می نماید واطلاعات اجناس وزنی وغیر وزنی ذخیره می شود وفاکتور به صورت روزانه، هفتگی وسالانه در دسترس است، می باشد. ترازوی لیبل پرینتر هم که تاریخ تولید، لوگو، تاریخ انقضا، تاریخ فروش نیز در دسترس است.
نتیجه گیری: استفاده از این ترازوها در مغازه ها سبب دقت بیشتر در خرید وفروش اجناس وزنی، جلوگیری از کم فروشی، به روز شدن اطلاعات ذخیره شده در ترازو، جلوگیری از افزایش قیمت که گاهی بی دلیل توسط فروشنده صورت می گیرد البته بانظارت مستمر بازرسین بر اطلاعات تنظیم شده روی دستگاه، می توان از روند افزایش قیمت وبسیاری مشکلات جلوگیری کند.