سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف بیش از ۳.۵ میلیارد کالای قاچاق در انبار توشه پلیس راه آهن

رئیس پلیس پیشگیری فراجا از کشف بیش از ۳.۵ میلیارد ریال از انواع کالا‌های قاچاق در انبار توشه پلیس راه آهن تبریز، قزوین و شیراز خبر داد.

سردار رضا بنی اسدی فر گفت: در راستای مقابله قاطعانه با معضل شوم قاچاق و قاچاقچیان کالا و ارز در پلیس پیشگیری فراجا، مأموران پلیس راه آهن تبریز، قزوین و شیراز حین کنترل و بازرسی از انبار توشه این سه ایستگاه و کنترل محموله‌های ارسالی اداره پست، به تعدادی محموله، که فاقد مدارک گمرکی بودند مشکوک می‌شوند.

وی افزود: در بازرسی به عمل آمده از محموله‌های موصوف و بررسی اسناد و مدارک گمرکی مشخص شد، این کالا‌ها شامل، تعداد ۲۴ عدد شامپو آرگون، ۲۰ عدد کرم پروتئین موی سر، ۱۶ عدد انواع داروی مکمل بدنسازی، ۱۴۰ عدد انواع صابون، ۲۲ بسته قهوه، پنج بسته محافظ لنز دوربین، ۱۷۰ عدد انواع باطری، ۴۴۰ عد انواع گلس گوشی همراه، یک دستگاه قهوه ساز، یک دستگاه آبمیوه گیری، ۳۲ دستگاه اسپیکر، ۱۲ دستگاه ناخن خشک کن، یک دستگاه سرخ کن غذا، یک دستگاه فرکننده موی سر، ۲۴ قوطی انواع اسپری و مواد پاک کننده، ۱۰ طاقه پارچه و ۴۵ عدد فلاکس چای به ارزش ۳ میلیارد و ۵۳۸ میلیون ریال، ساخت کشور چین و برزیل بود که در حال ارسال به صورت قاچاق از تبریز و شیراز به مقصد تهران و همچنین از مبداء قزوین به تبریز، کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: کالا‌های مکشوفه فاقد هرگونه پروانه گمرکی و گواهینامه سلامت از مبادی ذیربط بود که با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی این کالا‌ها توقیف و پرونده قضائی تشکیل شد.

وی با تأکید بر اینکه بیشترین کشفیات قاچاق در محور‌های مواصلاتی رخ داده تصریح کرد: مبداء قاچاق در شهر‌های مرزی و جنوبی کشور است و در واقع خطوط ریلی یکی از مسیر‌های ترانزیت و حمل کالای قاچاق توسط قاچاقچیان و سودجویان می‌باشد.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار بنی اسدی فر از تقویت و آموزش کارکنان پلیس راه آهن پلیس پیشگیری فراجا با هدف تشدید برخورد با قاچاق کالا خبرداد و تأکید کرد: به عموم مردم اطمینان خاطر می‌دهیم از هیچ تلاشی برای مبارزه با عاملان ناامنی اقتصادی دریغ نمی‌کنیم.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
کارمند
۱۴:۲۸ ۱۴ دی ۱۴۰۱
سلام این کالاها در یک انبار یک راه آهن موجود بوده >>>>حالا فکر کنید در تمام پاسگاه ها و کلانتری ها و راه آهن ها و پایگاههای بسیج و ترمینال ها و البته گمرکات کشور و پلیس راه های کل کشور چقدر کالا دپو شده که هیچ کس آمار و لیستی از آنها ندارد که شاید بیشتر این کالاها فاسد شدنی و دارای تاریخ انقضا باشد شاید اندازه بودجه یک سال کشور بشود چه کسی باید لیست و آمار آنها را داشته باشد؟؟؟؟؟