سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار سلیمانی نقشه دشمنان برای تغییر نقشه خاورمیانه را ناکام گذاشت

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: نبوغ نظامی سردار سلیمانی در عرصه رزم، عامل کلیدی آزاد سازی سوریه‌ای بود که به جز دمشق همه مناطق آن از دست رفته بود.

حیدر آسیابی افزود: اقدامات ایشان برای حفظ تمامیت ارضی کشور‌های منطقه، نقشه آمریکا و صهیونیست‌ها را برای تغییر نقشه خاورمیانه، نقش بر آب کرد.

آسیابی گفت: داعش، جنگ نیابتی علیه کشور ما بود تا درگیری را به داخل کشور ما بکشانند، اما با تلاش و مجاهدت‌های سردار، ناکام ماندند و امروز ما در منطقه تا دریای سیاه و مدیترانه دسترسی داریم.

آسیابی افزود: سردار سلیمانی مرد میدان و عمل بود، ارادات و تمسک به اهل بیت داشت و ولایتمداری مهمترین ویژگی سردار دل‌ها بود.

رییس کل دادگستری گلستان در بخش دیگری از سخنان خود، شهادت سردار سلیمانی از سوی آمریکا را مصداق بارز ترویسم و برخلاف کنوانسیون‌های بین الملل عنوان کرد و گفت: اقدام دولت جنایتکار آمریکا در خصوص ترور سردار سلیمانی، یک اقدام خصمانه و غیرقانونی بر علیه تمامیت ارضی عراق و حاکمیت جمهوری اسلامی و مصداق تروریسم دولتی بود و طبق کنوانسیون‌های بین المللی مصداق بارز توسل به زور غیرقانونی و اقدام تروریستی است.

او گفت: در دستگاه‌های قضایی ایران و عراق دو پرونده و یک کمیته مشترک تشکیل و در حال پیگیری و رسیدگی به این ترور سردار هستند و به دلیل عدم دسترسی آسان به متهمان و ابعاد گسترده آن، اتخاذ تصمیم زمان بَر است.

رئیس کل دادگستری گلستان در بخش دیگری از سخنان‌خود به اغتشاشات اخیر هم اشاره کرد و گفت: دشمن با اغتشاش به دنبال وحدت شکنی، شائبه افکنی و خدشه دار کردن اعتماد عمومی نسبت به نظام است چرا در عرصه نظامی توان مقابله با ایران قوی را ندارد.

حیدر آسیابی افزود: دشمن با بهانه فوت خانم امینی، جوانان و نوجوانان ما را برای اعتراض به صورت احساسی و هیجانی خیابان‌ها کشاند.

او افزود: در صحبت‌هایی که با بازداشتی‌های اخیر داشتیم برخی افراد نمی‌دانستند اقداماتی که انجام داده اند از منظر حقوقی جرم است.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ما می‌دانستیم که دشمنان مردم را سپر انسانی می‌کنند لذا نظام خویشتنداری کرد و به تدریج ماهیت نقشه شوم دشمن برای مردم برملا شد و توطئه خنثی شد.

او گفت: در گرگان نوجوانی در زیرگذر تصادف و فوت کرد رسانه‌های معاند به اغتشاشات ربط دادند یا در مورد دیگری خانم جوانی در اتاق عمل و به علت عارضه قلبی فوت کرده بود دوباره تلاش کردند به اغتشاشات ربط بدهند تا جایی که خانواده‌های فوت شدگان واکنش نشان داده و نسبت به دروغ پراکنی آنان معترض شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ما بیش از این که در میدان اغتشاشات آسیب ببینیم در فضای مجازی آسیب دیدیم و با بمباران تبلیغات روانی مسموم و اخبار کذب رسانه‌های معاند مواجه بودیم.

او افزود: خوشبختانه این بار هم مانند چهار دهه گذشته مردم با هوشیاری توطئه دشمنان را ناکام گذاشتند و تجربه نشان داده است شجره طیبه انقلاب تنومندتر از آن است با این جریانات مقطعی آسیب اساسی ببیند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.