سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتغالزایی و افزایش بازار‌های صادراتی با دیپلماسی اقتصادی

رئیس شورای سیاست گذاری خانه دیپلماسی گفت: ایجاد اقتصاد درون زا با افزایش تولید به وسیله روابط خارجی و ورود به بازار‌های صادراتی از اهداف خانه دیپلماسی است.

رامین مهمان‌پرست رئیس شورای سیاست گذاری خانه دیپلماسی در جمع خبرنگاران یزدی گفت: روابط اقتصادی خارجی و طراحی نقشه راه بهتر و همچنین طراحی دیپلماسی اقتصادی متناسب با ظرفیت هر استان از اهداف اصلی خانه دیپلماسی به شمار می‌آید.

او افزود: مشخص کردن کشور‌ها به عنوان شرکای تجاری و افزایش سطح دانش فعالان اقتصادی از طریق آموزش دوره‌های با گرایش دیپلماسی اقتصادی هم از اهداف راه اندازی خانه دیپلماسی است.

رئیس شورای سیاست گذاری خانه دیپلماسی، اشتغالزایی و افزایش بازار‌های صادراتی را نتیجه این دیپلماسی عنوان کرد و گفت: خانه دیپلماسی در استان‌ها درصدد ایجاد اقتصاد درون زا با افزایش تولید با روابط خارجی خوب و ورود به بازار‌های صادراتی است.

او تصریح کرد: با مشاوره‌های دیپلماسی اقتصادی از طریق مسئولان استان و اتاق بازرگانی با فعالان اقتصادی و برگزاری جلسات می‌توانیم نقشه راه را طراحی و اولویت‌های اصلی هر استان را مشخص کنیم.

مهمان‌پرست اظهار داشت که تور‌های تخصصی و همایش‌های بزرگ استانی کمک می‌کند تا شبکه فعالین اقتصادی استان شکل بگیرد.

او ادامه داد: اگر استان‌ها در بخش دیپلماسی اقتصادی و روابط اقتصادی با کشور‌های همسایه موفق باشند، می‌توانیم قدم‌های بزرگتری برداریم و کشور با تغییرات مثبت روبرو است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.