سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام نحوه پذیرش دانشجوی افغانستانی بر اساس سوابق تحصیلی

مدیرکل امور اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان بین‌الملل گفت: بودجه دانشگاه تهران برای بورسیه دانشجویان افغانستانی ۵ برابر شده است.

معصومه ملک با بیان این که ۴۷۰ دانشجوی افغانستانی در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل هستند، در گردهمایی دانشجویان افغانستانی این مرکز آموزشی گفت: ۱۴۰ نفر از این گروه، دانشجویان دختر هستند.

او درباره تسهیلات ویژه دانشگاه تهران برای دانشجویان افغانستانی، اظهار کرد: برآورد‌ها نشان می‌دهد مجموع شهریه‌ای که دانشگاه تهران از هر دانشجوی افغانستانی دریافت می‌کند، کمتر از هزینه‌ای است که برای هر دانشجو در طول دوران تحصیل صرف می‌شود.

مدیرکل اعضای هیأت علمی و دانشجویان بین‌الملل دانشگاه تهران، ارائه بورس به دانشجویان افغانستانی به‌ویژه دانشجویان دختر را از اقدامات دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان افغانستانی برشمرد و گفت: بیش از ۵۰ درصد دانشجویان افغانستانی شاغل به تحصیل در دانشگاه تهران دارای بورس تحصیلی هستند که این بورس از ۲۰ تا ۸۰ درصد شهریه را شامل می‌شود.

بودجه دانشگاه تهران برای بورسیه دانشجویان افغانستانی ۵ برابر شد

ملک با بیان این که با تصویب شورای بین‌الملل، هیئت‌رئیسه و هیئت‌امنای دانشگاه تهران، بودجه دانشگاه تهران برای بورسیه دانشجویان افغانستانی ۵ برابر شده است، اظهار کرد: بر این اساس، در سال جاری به میزان بیشتری می‌توانیم از دانشجویان افغانستانی بویژه دانشجویان دختر حمایت کنیم. دانشجویانی که بورس می‌گیرند، یک سری تکالیف و وظایفی هم دارند و در دوره تحصیل نباید دچار افت تحصیلی شوند.

ساماندهی کانون فارغ‌التحصیلان بین‌الملل دانشگاه تهران

ملک با اشاره به ساماندهی کانون فارغ‌التحصیلان بین‌الملل دانشگاه تهران گفت: دانشجویان افغانستانی شاغل به تحصیل در دانشگاه تهران می‌توانند از طریق آشنایی با این فارغ‌التحصیلان که اکنون دارای شرکت‌ها و مؤسسات معتبر هستند، در کنار تحصیل به آینده شغلی خود نیز بیندیشند.

مدیرکل اعضای هیأت علمی و دانشجویان بین‌الملل دانشگاه تهران درباره حمایت ویژه از دانشجویان نخبه افغانستانی اشاره کرد و گفت: دانشگاه تهران امسال به ۵ درصد دانشجویان بین‌الملل نخبه، بورس تحصیلی کامل می‌دهد. همزمان با آغاز بررسی اولیه پرونده‌ها، دو نفر اولی که این بورس شامل حالشان شده است، دو دانشجوی دختر افغانستانی هستند.

او همچنین با اعلام این که شهریه دانشجویان افغانستانی در دانشگاه تهران یک‌چهارم شهریه سایر دانشجویان بین‌الملل دانشگاه تهران است، اظهار کرد: دانشگاه تهران دریافت شهریه دانشجویان افغانستانی را به ریال تبدیل کرده است. دانشجویان افغانستانی در حال حاضر شهریه‌ای معادل دانشجویان ایرانی پردیس‌های خودگردان دانشگاه تهران پرداخت می‌کنند.

درخواست داوطلبان افغانستانی ۲۰ روزه بررسی می‌شود

مدیرکل اعضای هیأت علمی و دانشجویان بین‌الملل دانشگاه تهران در پایان گفت: شاید در گذشته تصمیم‌گیری درباره پرونده‌ها و درخواست‌های پذیرش دانشجو خیلی طولانی می‌شد، اما در حال حاضر حداکثر تا ۲۰ روز از ارائه درخواست، موضوع توسط شورای پذیرش دانشگاه تهران تصمیم‌گیری می‌شود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.