سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از سردیس سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

همزمان با فرا رسیدن سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ایام هفته مقاومت از سردیس سردار دلها در محل ساختمان جدید شهرداری شیراز رونمایی شد.

محمد حسن اسدی ضمن عرض تسلیت و گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: همه شهداء عزیز هستند و نباید فرقی با هم داشته باشند، اما شهید سلیمانی یک ویژگی خاصی داشت که همه ما با حضور در مراسم تشییع این شهید بزرگوار این تفاوت را دیده ایم.

شهردار شیراز با اشاره به حضور باشکوه مردم از سراسر کشور در شهر کرمان همزمان با سومین سالگرد شهادت این شهید والا مقام به جهت بیعت با این شهید عزیز، گفت: امروز این سؤال مطرح می‌شود که سردار شهید سپهبد سلیمانی چه ویژگی داشت که در دل همه جا داشت و می‌توان گفت این شهید بزرگوار اهل خط و خطوط بازی و اهل چپ و راست نبود.

اسدی گفت: شهید سلیمانی در سن ۶۳ سالگی بیش از ۴۰ سال در خدمت انقلاب و سپاه بود، اما همچون یک پیاده نظام، یک سرباز، بسیجی و پاسدار در مرز‌هایی که هزاران کیلومتر با کشور فاصله داشت می‌جنگید.

شهردار شیراز همچنین به حادثه تروریستی روز چهارم آبان ماه در حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) اشاره کرد و گفت: در این حادثه که به دست گروه تروریستی داعش ملعون اتفاق افتاد، سیزده نفر از عزیزان حاضر در این حرم مطهر به خاک و خون کشیده شده و به شهادت رسیدند که در میان آن‌ها سه نفر دانش آموز بود.

او گفت: این در حالیست که شهید سلیمانی به دلیل آرمانگرایی و ارادتی که به مردم و اسلام داشت بخش قابل توجهی از زندگی خود را در خارج از مرز‌های کشور در کشور‌هایی همچون سوریه و عراق برای مبارزه با این گروه تروریستی گذراند و در نهایت در روز سیزدهم دی ماه ۹۸ در خاک عراق به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهردار شیراز گفت: امید است امروز که ما به عنوان خادمین مردم شهر شیراز هستیم بتوانیم عشق و علاقه‌ای که این شهید بزرگوار به مردم داشت را در خدمت رسانی به مردم شیراز به منصه ظهور برسانیم. چرا که در صورت انجام این خدمت روح بزرگوار این شهید شاد خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.