سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاکستان بر کالاهای افغانستان محدودیت وضع کرد

مسئولان اتاق تجارت مشترک افغانستان- پاکستان اعلام کردند اسلام‌آباد بر کالاهای ترانزیتی افغانستان محدودیت وضع کرده است.

مسئولان اتاق تجارت مشترک افغانستان- پاکستان با اشاره به اینکه تاجران افغانستانی نمی‌توانند به سادگی کالاهایشان را از بندر کراچی انتقال دهند، گفتند اسلام آباد محدودیت‌های جدیدی بر کالاهای افغانستان وضع کرده و این محدودیت ها  بر دادوستد کابل با اسلام‌آباد اثر بد خواهد گذاشت.

«نقیب الله صافی» رییس اتاق تجارت مشترک افغانستان- پاکستان به رسانه‌ها گفته است: حکومت پاکستان بر کالاهایی مانند تایرها، ابزار آلات برقی، دارو و روغن و شکر، مبلغ فاکتور تجاری را از ۳۰۰ تا ۶۰۰ درصد افزایش داده است.

در همین حال، «محمد یونس مومند» سرپرست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، تاکید کرد که این کار با اصول بین‌المللی مطابقت ندارد. هیچ کس حق ندارد از تاجران افغانستانی فاکتور تجاری بگیرد.

مسئولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گویند که پاکستان سالانه تا دو میلیون تن میوه تازه و مواد خوراکی را از طریق افغانستان به کشورهای آسیای میانه انتقال می‌دهد و محدودیت‌های تازه به ترانزیت و دادوستد دو کشور زیان خواهد زد.

با این وجود وزارت صنعت و تجارت اطمینان می‌دهد که نمایندگان طالبان برای از میان برداشتن این مشکل، به اسلام‌آباد رفته‌اند.

«عبدالسلام جواد» سخنگوی وزارت صنعت و تجارت گفت: اگر پاکستان بر تاجران و بازرگانان بخش خصوصی ما فشار وارد کند ما مجبور هستیم که روی راه‌های جایگزین فکر کنیم.

او اضافه کرد: نماینده‌های وزارت صنعت و تجارت با رفتن به پاکستان تلاش میکنند مشکل را حل کنند.

افغانستان بیشتر کالاهای وارداتی از چین، مالزی، اندونزی، هند و کشورهای اروپایی را از بندر کراچی وارد می‌کند و اسلام‌آباد بارها برای انتقال کالاهای ترانزیتی افغانستان در این بندر مشکل ایجاد کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۳ دی ۱۴۰۱
بجاش ایران سوخت رایگان به افغانها میفرسته