سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سبزوار :

دستگاه پرتودرمانی جدید، نیاز بخش درمانی سبزوار است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: خرید دستگاه شتاب‌دهنده جدید بخش پرتودرمانی،از نیاز‌های ضروری مراکز بیمارستانی و درمانی سبزوار است.

محمد سالاری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: درحال حاضر خدمات پرتودرمانی در یکی از بخش‌های پاراکلینیک بیمارستان واسعی سبزوار انجام می‌شود که به لحاظ کمی و کیفی به عنوان دومین مرکز پرتودرمانی فعال در خراسان رضوی مطرح است.

او افزود: وجود امکانات درمانی ویژه در سبزوار سبب شده تا این شهر میزبان بیماران زیادی از شهر‌های مجاور همچون شاهرود، کاشمر، بردسکن، قوچان، نیشابور و دیگر شهرستان‌های همسایه باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: با وجود یک دستگاه شتاب دهنده در بیمارستان واسعی سبزوار، عمده نیاز بیماران در بخش پرتودرمانی تامین شده است.


خدمات بخش پرتودرمانی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

سالاری بیان کرد: از ابتدای امسال ۲۵۵ بیمار به صورت روزانه در بخش پرتودرمانی این مرکز درمانی پذیرش شده و خدمت دریافت کرده‌اند و طی این مدت پنج هزار و ۴۰۰ جلسه درمانی حدود ۳۰ دقیقه‌ای برای بیماران تعریف شده و ۲۰ هزار خدمت، واحد پرتودرمانی به بیماران ارائه شده است.

او تصریح کرد: با توجه به افزایش آمار مراجعان برای استفاده از خدمات بخش پرتودرمانی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، اقدامات و مکاتبات لازم با وزارت بهداشت جهت خرید یک دستگاه شتاب دهنده جدید انجام داده که مجوز آن نیز دریافت شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تاکید کرد: اجرای ساخت سازه بونکر در بیمارستان واسعی و خرید دستگاه شتاب دهنده به یک دهه قبل برمی‌گردد و این مرکز هم اکنون مجهز به دستگاه پیشرفته شتاب دهنده خطی الکتا است که قادر به تولید اشعه ایکس و طراحی درمان سه بعدی با استفاده از سی تی اسکن ۱۶ اسلایس و نرم افزار‌های پیشرفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.