سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه خدمات درمانی به ۲۳ هزار نفر توسط جهادگران بسیج جامعه پزشکی قم

مسئول بسیج جامعه پزشکی قم گفت: در طرح شهید رهنمون ۸۰ تیم از ابتدای سال به مناطق محروم اعزام شدند و به ۲۳ هزار نفر خدمات درمانی و به ۶ هزار نفر نیز داروی رایگان ارائه شده است.

ابوالفضل چهره‌نما، با اشاره به آخرین دستاورد‌های سازمان بسیج جامعه پزشکی استان قم گفت: ۱۲ کانون در استان داریم که کانون‌های مصوب ما در سطح بیمارستان‌های استان فعالیت دارند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی قم عنوان کرد: از این تعداد ۲ کانون درجه یک در بیمارستان‌های علی ابن ابیطالب (ع) و دانشگاه علوم پزشکی داریم که بالای ۲۵۰ نفر نیروی فعال در هر کدام از آن‌ها فعالیت دارند و همچنین ۵ کانون درجه دو و ۵ کانون درجه ۳ در استان قم داریم.

چهره نما اضافه کرد: حدود دو هزار نفر نیروی عادی و هزار و ۷۰۰ نفر نیروی فعال آمار بسیجیان دانشگاه است که ۵۰۰ نیرو فعال با ما هماهنگ هستند و در اردو‌های جهادی و فعالیت‌های فرهنگی حاضر می‌شوند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان قم افزود: جامعه هدف ما بیش از ۶ هزار نفر نیروی درمان و حاضر در مجموعه‌های درمانی و دانشگاه علوم پزشکی استان هستند که به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند، از این مجموعه حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر در سامانه ناب آفلاین جذب عادی و فعال شده‌اند و از این تعداد نیز سه هزار و ۹۰۰ نفر در سامانه ناب آنلاین سازماندهی و ثبت شده‌اند.

چهره نما ادامه داد: در اردو‌های جهادی خدمات آموزشی، بهداشتی، مشاوره ای، درمانی و طب سنتی به اقشار محروم در قالب سه طرح شهید رهنمون، شهید سلیمانی و طرح نفس ارائه می‌شود.

او عنوان کرد: از میان نیرو‌های بسیجی استان قم، ۸ نفر پزشک و ۲۲ نفر پرستار و بهیار در جبهه مقاومت فعالیت داشته‌اند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی قم بیان کرد: بسیج جامعه پزشکی بر اساس ظرفیت‌هایی که دارد توانسته بیشترین کمک را در راستای تحقق دولت اسلامی به دانشگاه علوم پزشکی استان انجام دهد.

او ادامه داد: همچنین بسیج جامعه پزشکی در اجرای طرح شهید سلیمانی، مبارزه با ویروس کرونا، تامین پزشک و راه اندازی مرکز واکسن بسیج جامعه پزشکی در پردیسان بیشترین کمک رسانی را هم به دانشگاه داشته است.

چهره نما با اشاره به موکب‌های درمانی، گفت: در ایام اربعین دو موکب درمانی در مسجد مقدس جمکران و یک موکب درمانی هم در کربلا برپا کردیم که به حدود ۱۱ هزار نفرخدمات ارائه شده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی قم گفت: ۲۱ تیم ثبت شده جهادی داریم که حداقل در ماه یک تیم به مناطق محروم برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی اعزام می‌شوند.

چهره نما با اشاره به اینکه ۸۰ نفر به راهیان نور دریایی و ۸۰ نفر به راهیان نور غرب اعزام شده اند، تصریح کرد: در طرح شهید رهنمون ۸۰ تیم از ابتدای سال به مناطق مورد هدف اعزام شده‌اند که به ۲۳ هزار نفر خدمات ارائه شده و به ۶ هزار نفر هم دارو تحویل شده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی قم گفت: همچنین سال گذشته ۱۱ تیم متخصص در اردو‌های ده روزه در مناطق مسجد سلیمان برای ارائه خدمات حاضر شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.