سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر:

۲۰ میلیارد تومان هزینه درمان بیماران خاص بوشهری شده است

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: امسال تاکنون ۲۰ میلیارد تومان هزینه درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج استان بوشهر شده است.

داراب بارگاهی، مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان اینکه بیش از ۴۱ درصد جمعیت استان بوشهر از خدمات بیمه سلامت این استان بهره‌مند هستند، بیان کرد که حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت استان بوشهر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و ۸۰ درصد آنان به‌صورت رایگان بیمه شده‌اند.

او با بیان اینکه ۷۰ هزار نفر جمعیت بیمه شده تحت پوشش صندوق بیمه کارکنان دولت قرار دارند عنوان کرد که در صندوق سایر اقشار ۳۳ هزار نفر و صندوق روستاییان و عشایر نیز ۲۹۵ هزار نفر و صندوق بیمه همگانی ۱۰۲ هزار نفر از خدمات بیمه سلامت برخوردار هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان اینکه اینکه ۸۰ درصد جمعیت بیمه شده استان تحت پوشش صندوق‌های روستاییان عشایر و بیمه همگانی هستند خاطر نشان کرد: این میزان ۸۰ درصد جمعیت بیمه شده محسوب می‌شود که رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

بارگاهی از افزایش کد خدمتی بیمه سلامت به معلولان خبر داد و تصریح کرد: خدمات بیمه سلامت قبلتر به معلولان ۹ کد خدمتی بود که اکنون ۵۰ کد به آن افزوده شده است.

او با اشاره به اینکه ۵۹ کد خدمت بیمه سلامت به افراد دارای معلولیت ارائه می‌شود خاطر نشان کرد: علاوه بر پوشش خدمات بیمه درمانی به معلولان در بخش دولتی، پرداخت در بخش عمومی غیردولتی و خصوصی نیز در تعهد سازمان بیمه سلامت قرار گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر کد‌های خدماتی به معلولان را در حوزه کار درمانی، گفتار درمانی، بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، پروتز، ارتز و در حوزه فیزیوتراپی دانست و بیان کرد: علاوه بر این خدمات، شش کد خدمتی هم توسط پزشکان متخصص مختلف ارائه می‌شود.

بارگاهی استفاده همه بیماران خاص از صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با راه‌اندازی صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج از آبان ماه با حمایت دولت، اکنون ۱۰۷ نوع بیماری شناسایی شده که خدمات به این بیماران با تعرفه بیش از ۹۸ درصد ارائه می‌شود. امسال تاکنون ۲۰ میلیارد تومان هزینه درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج استان بوشهر شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان اینکه یک هزار و ۳۶۸ قلم دارو مشمول بیمه سلامت و ارز ترجیحی است گفت: پرداخت مطالبات مؤسسات طرف قرارداد بیمه سلامت به‌روز شده و در ۹ ماه امسال ۲۱۶ میلیارد تومان به مؤسسات طرف قرارداد پرداخت شده است.

بارگاهی میزان پرداخت هزینه بیمه شدگان سلامت استان بوشهر را ماهانه ۲۴ میلیارد تومان دانست و خاطر نشان کرد: در سال جاری تاکنون ۳۹ میلیارد تومان مراکز درمانی بخش خصوصی غیردانشگاهی، ۸۵ میلیارد تومان مراکز درمانی دولتی دانشگاهی، ۹۲ میلیارد تومان پزشک خانواده به‌عنوان مطالبات طرف قرارداد مراکز درمانی، تشخیصی، دارویی و تصویربرداری پرداخت شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.