سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعرض وزیر کابینه جدید رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی+ فیلم

ایتمار بن غفیر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به صحن‌های مسجد الاقصی با حمایت شدید نیرو‌های امنیتی تعرض کرد.

شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری گزارش داد ایتمار بن غفی، وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر با حمایت شمار زیادی از نظامیان صهیونیستی و نیرو‌های گارد مرزی این رژیم به مسجد الاقصی تعرض و آن را هتک حرمت کرد.

از سویی دیگر براساس گزارش الجزیره، وزارت خارجه (تشکیلات خودگردان) فلسطین اعلام کرد ورود ایتمار بن غفیر به مسجد الاقصی و هتک حرمت آن، اقدام تحریک آمیز بی سابقه‌ای است.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی همزمان با ورود به مسجد الاقصی، ادعا کرد: دولت ما در برابر تهدیدهای حماس تسلیم نخواهد شد. 

الموگ کوهن، عضو کنست رژیم صهیونیستی از حزب قدرت یهودی تایید کرد ورود بن غفیر به مسجد الاقصی با موافقت شخص بنیامین نتانیاهو صورت گرفته است.

خبرنگار شبکه المیادین در این خصوص گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز با سکوت خود ، شخصا در این اقدام مشارکت داشت. ورود وی به مسجد الاقصی بازتاب دهنده دروغ دولت کنونی به نخست وزیری نتانیاهو، پلیس و ارتش است. نتانیاهو با مخفی کردن عملیات ورود بن غفیر به مسجد الاقصی، در گمراه سازی رسانه ای مشارکت کرد و این سیاست گمراه سازی رسانه ای نتانیاهو و بن غفیر در خصوص ورود به مسجد الاقصی بازتاب دهنده بزدلی و ترس آنها از پاسخ مقاومت است.

ورود بن غفیر به مسجد الاقصی زمینه را برای نبرد زودهنگام فراهم می کند و مقاومت را در شرایطی قرار می دهد که به شکل گسترده با رژیم اشغالگر مقابله کند.

واکنش جهان عرب به هتک حرکت مسجدالاقصی

وزارت امور خارجه اردن در واکنش به این تعرض گفت: اسرائیل مسئول پیامد‌های خطرناک تعرض وزیر امنیت داخلی اسرائیل به مسجد الاقصی است.

سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین نیز گفت: تعرض ایتمار بن غفیر به مسجد الاقصی به منزله به چالش کشیدن ملت ما و امت عربی و جامعه بین المللی است. هشدار می‌دهیم ادامه این اقدامات تحریک آمیز علیه مقدسات مان به تنش و خشونت بیشتر و رسیدن اوضاع به حد انفجار منجر خواهد شد. قدس شریف و مقدسات خط قرمزی هستند که نمی‌توان از آن‌ها عبور کرد. از دولت آمریکا می‌خواهیم قبل از اینکه دیر شود اسرائیل را به متوقف کردن تنش آفرینی و تعرض به مسجد الاقصی وادار کند.

 وزارت امور خارجه کویت، اقدام ایتامار بن غفیر در هتک حرمت مسجدالاقصی را به شدت محکوم و تاکید کرد اشغالگران مسئول همه پیامدهای این اقدام هستند.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی، آنچه را که اقدام تحریک آمیز ایتامار بن غفیر در هتک حرمت مسجدالاقصی خواند، محکوم کرد. این وزارتخانه افزود: از اقدام مقامات اشغالگر اسرائیلی که ضربه‌ای به تلاشهای صلح بین المللی است، ابراز تاسف می‌کنیم.

وزارت امور خارجه قطر با صدور بیانیه ای، اقدام ایتامار بن غفیر در هتک حرمت مسجدالاقصی را محکوم کرد و گفت: مقامات اشغالگر اسرائیلی مسئول چرخه خشونتی هستند که با تنش آفرینی علیه ملت فلسطین رخ می دهد. این اقدام بن غفیر، نقض آشکار قوانین بین المللی است. تعرض به شرایط دینی و تاریخی مسجدالاقصی فقط تعرض به فلسطینیان نیست، بلکه تعرض به میلیون ها مسلمان در سراسر جهان است.

احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب نیز گفت: اقدام ایتمار بن غفیر وزیر اسرائیلی در ورود به مسجدالاقصی و هتک حرمت آن را به شدت محکوم می‌کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۴ دی ۱۴۰۱
به ماچه