سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی در منطقه کاشان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از اجرای طرح ملی واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال، سرخک و سرخجه و غربالگری سل در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل خبر داد.

مهدی دلاوری گفت: بنا بر آمار، نزدیک به ۲۴ هزار کودک زیر ۱۵ سال واکسن فلج اطفال و ۲۳ هزار کودک ۹ ماه تا ۱۵ سال از شروع طرح به مدت یک ماه واکسن سرخک و سرخجه دریافت خواهند کرد.

او تصریح کرد: طرح غربالگری سل برای ۵۵۰۰ نفر از اتباع خارجی از بهمن‌ماه آغاز خواهد شد که در صورت لزوم از آن‌ها به صورت رایگان نمونه‌گیری و رادیولوژی قفسه سینه انجام می‌شود و این طرح تا پایان فروردین سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، افزود: این طرح با همکاری اداره‌های فرمانداری، آموزش و پرورش و نیروی انتظامی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل اجرا خواهد شد و بیماران در صورت ابتلا به بیماری سل به صورت رایگان تحت درمان قرار خواهند گرفت.

دلاوری گفت: اجرای این واکسیناسیون، یکی از راهبرد‌های برنامه ریشه‌کنی فلج اطفال است که تا زمان ریشه‌کنی جهانی این بیماری باید ایمن‌سازی تکمیلی انجام شود و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در اجرای این طرح، جهت تقویت سیستم ایمنی کودکان برای آن‌ها  ویتامین A نیز تجویز خواهد شد.


منبع:ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.