سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش بین المللی شعر شاخه طوبی برگزار شد

همایش بین المللی شعر "شاخه طوبی" یادمان سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور شاعرانی از ایران و افغانستان در سنندج برگزار شد.

همایش بین المللی شعر "شاخه طوبی" یادمان سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به همت اداره کل کتابخانه های عمومی و با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان کردستان، شورای هماهنگی انقلاب اسلامی کردستان، ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج و سازمان بسیج هنرمندان سپاه بیت المقدس کردستان در کتابخانه مرکزی سنندج برگزار شد.

در این همایش علاوه بر شاعرانی از استان کردستان، شعرایی از سراسر کشور و همچنین کشور افغانستان نیز حضور داشتند و به صورت مجازی اشعار خود را برای حاضران قرائت کردند.

نماینده ولی فقیه در کردستان در این همایش گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در عمق تلاش خود برای کشور، نظام و انقلاب از رشادت، حماسه، مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی سنگ تمام گذاشت و خداوند نیز بهترین خاتمه را برای وی قرار داد.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی افزود: برگزاری مراسم‌های بزرگداشت و یادواره این شهید بزرگوار برای همه ما سرشار از بهره معنوی است اما جدای از این مراسم‌ها ما باید بفهیم چگونه از زندگی، سیره و روش ایشان بهره بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه شعرا و هنرمندان می‌توانند در اشعار و آثار خود به بیان خصوصیات اخلاقی، رفتاری و تلاش‌ها رشادت‌های حاج قاسم بپردازند، گفت: همچنین در این زمینه می توان از فضای مجازی بهره برد.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: شعر یک زبان هنر برای بیان عواطف در زمینه‌های مختلف، حماسه‌ها و غیره است و از شعرا تقاضا می‌شود دیوان اشعار آیینی را مطالعه کرده و در مجالس شهدا از آن بهره بگیرند.

در ادامه این آیین تعدادی از شعرا به قرائت شعر در مورد شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی پرداختند و از تعدادی از آنان هم تجلیل شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.