سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت ۱۶۲۷۰۰ تن موز و پاپایا در بلوچستان/ آغاز برداشت میوه گرمسیری کُنار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۱۶۲ هزار و ۷۰۰ تن پاپایا و موز در منطقه بلوچستان در جنوب استان برداشت شده است.

سیدمحمدرضا سیدحسینی  اظهار داشت: امسال ۱۶۲ هزار و ۷۰۰ تن پاپایا و موز شامل ۵۰۰ تن پاپایا و ۱۶۲ هزار و ۲۰۰ تن موز در منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان برداشت و روانه بازار شده است.

وی افزود: ۴۰ هکتار از سطح باغات بلوچستان به کشت پاپایا یا همان خربزه درختی و سه هزار هکتار از باغات به کشت موز اختصاص دارد و شهرستان‌های دشتیاری، زرآباد، سرباز، کنارک و چابهار به ویژه منطقه "عورکی" بیشترین سطح زیر کشت موز و پاپایا را به خود اختصاص داده و به عبارتی این استان رتبه نخست تولید و سطح زیرکشت موز در کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۲۰۳ هزار تن موز و ۶۰۰ تن پاپایا از سطح باغات بلوچستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

سیدحسینی همچننبه آغاز برداشت میوه گرمسیری کُنار از سطح ۹۸۰ هکتار از باغات بلوچستان خبر داد و اظهار داشت: شهرستان‌های فنوج، سرباز، نیکشهر، کنارک، چابهار، قصرقند و دلگان عمده مناطق کشت این محصول محسوب می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه برداشت کنار در سیستان و بلوچستان تا اسفندماه ادامه دارد، گفت: متوسط برداشت کنار در هر هکتار ۹ تن است که پیش‌بینی می‌شود امسال ۶ هزار و ۵۰۰ تن از این محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.