سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حنفی:

متعهد به ایجاد شرایط کار و فعالیت زنان هستیم

معاون اداری ریاست الوزراء طالبان در دیدار با هیئت سازمان ملل‌متحد گفت جامعه بین‌المللی به اصول و اعتقادات مردم افغانستان احترام بگذارد.

عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزرای طالبان با هیئت سازمان ملل متحد تحت ریاست پوتزل معاون نمایندۀ خاص ملل متحد برای افغانستان دیدار کرد.

معاون اداری ریاست الوزراء ضمن ابراز امتنان از کمک‌های سازمان  ملل متحد به افغانستان گفت کشور ما در بیشتر از چهار دهۀ گذشته در اثر جنگ‌ها زیان‌های زیادی را متحمل شده است که نیازمند کمک‌های بین المللی می باشد.

عبدالسلام حنفی با اشاره بر اینکه جامعه بین المللی باید اصول، رسوم و عنعنات مردم افغانستان را در نظر بگیرد، گفت طالبان در راستای ایجاد شرایط بهتر برای کار و فعالیت سازمان‌های بین المللی در افغانستان، متعهد می باشد.

از سوی هم مارکس پوتزل، معاون نماینده خاص ملل ‌متحد برای افغانستان در مورد بازگشایی مجدد مراکز آموزشی زنان بحث نمود.

معاون نمایندۀ خاص ملل متحد برای افغانستان افزود که ۲۸ میلیون افغانستانی به کمک‌های عاجل بین المللی نیاز دارند.

وی افزود: خواست ما از شما این است که پیام سازمان ملل متحد را با رئیس طالبان در میان بگذارید.

مشاور ویژه نمایندۀ خاص ملل متحد برای افغانستان نیز گفت در سال جدید میلادی از کشورهای کمک کننده ۴.۵ میلیارد دالر برای کمک به افغانستان تقاضا شده است که شرایط پیش آمده در ادامه کمک‌ها مفید نخواهد بود.

قابل ذکر است پیش از این مارکس پوتزل، معاون نماینده خاص سازمان ملل‌ متحد برای افغانستان گفته بود کشورهای غربی سفارت‌هایشان را در کابل بازگشایی کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.