سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه اهل سنت دیواندره عنوان کرد؛

سردار سلیمانی، شهید راه وحدت

ماموستا جلال مرادی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش، شهدای راه وحدت و تقریب بودند.

ماموستا جلال مرادی امروز ۱۲ دی ماه در همایش «تقریب، روحانیت و مقاومت»  که به مناسبت سومین سالگرد سردار حاج قاسم سلیمانی در مصلای امام علی علیه السلام شهر کرمان برگزار شد، گفت: شهید سلیمانی در مسئله وحدت و تقریب احیاگر ارزش‌هایی از جمله وحدتِ نشانه رفته از سوی آمریکای جهانخوار و اسرائیل غاصب بود.

او با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) چه شیعه انگلیسی و چه سنی آمریکایی  وحدت ما را نشانه گرفته بودند، افزود: سردار سلیمانی احیاگر وحدت شد و  رهبری در نماز بر ایشان شهادت دادند «اللهم انا لانعلم منه الا خیرا» 

ماموستا مرادی در ادامه با بیان اینکه سخن گفتن از کرمان سخت است، بیان کرد: مقاومت کرمان را ما از سال ۱۳۰۴ شنیدیم؛ من از تبار کُردنشین به نام گلباخی هستم، زمانی که رضا پهلوی قوم ما را به کرمان و یزد تبعید کرد، این برادران کرمانی، انصارالزمان ملت ما کرد‌های گلباخی شدند که در برابر ظلم و جنایت طاغوت آن زمان ایستادیم.

او تاکید کرد: سرزمینی با چنین کرامت و سخاوتی حق آن است سرداری مثل حاج قاسم سلیمانی را تحویل جامعه اسلامی بدهد و  شهید سلیمانی بر همه ما  اعم از کرد، فارس،  ترک و لر و شیعه و سنی حق دارد.

امام جمعه اهل سنت دیواندره با بیان اینکه شهید سلیمانی و همرزمانش، شهدای راه وحدت و تقریب بودند، بیان کرد: سیدالشهدای جبهه مقاومت، نوامیس ما کُرد‌ها را در اربیل با قیمت جان و خون خریدند و ما ملت کُرد حاج قاسم و راه و منویات او را در روح و جان می‌پرورانیم.

او افزود: اگر حرف از روحانیت هم بشود؛ روحانیت شیعه و سنی، مشعل داران هدایت و احیاگران شعله‌های امید بودند و جان عزیز را در راه جهاد تبیین، علمی، سیاسی و مالی تقدیم کردند و حق هم همین است؛ زیرا روحانیت از مردم هستند و شاهد عینی ادعا این است که تاکنون هیچ مسئله‌ای مایه سست شدن عنصر ارادت ویژه طلاب شیعه و سنی نسبت به امامین انقلاب نشده و می‌گوییم بر آن عهد که بستیم هستیم؛ سرباز و خادم ملت هستیم و متعهد به میثاق نامه حوزه هستیم.

امام جمعه اهل سنت دیواندره گفت: ۶ برابر اقشار دیگر در جنگ طلبه و روحانی داشتیم و تا وقتی ما رهبر بصیر و پیر روشن ضمیری مثل مقام معظم رهبری (مدظله العال) داریم که با آن فتاوای ناب، چشم بدخواهان وحدت و همگرایی ملی و وحدت شعوری را کور کردند و توهین به نماد‌های اهل سنت را حرام می‌دانند ما هم زیر این پرچم قرار داریم.

او با بیان اینکه امروز مکتب حاج قاسم از ما چه می‌خواهد؟ گفت: امروز ما سربازان رهبری و پیروان مکتب حاج قاسم از مسئولان محترم اقتصادی انتظار رفع مشکلات را داریم.

 منبع: خبرگزاری ایسنا 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.