سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان :

توقف توزیع بنزین یورو ۴ در منطقه آبادان

آقای بنی سعید گفت : توزیع بنزین یورو چهار طی ۷ ماهه گذشته در منطقه آبادان متوقف شده است.

بنی سعید مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان گفت: از فروردین تا تیر ماه امسال به مدت ۴ ماه بنزین یورو ۴ در منطقه آبادان توزیع می‌شد اما هفت ماه است که این نوع بنزین توزیع نمی شود.

به گفته او سازمان حفاظت محیط زیست با هدف کاهش آلودگی هوا و حفظ سلامت مردم، اصلاح سوخت توزیعی در کشور و توزیع سوخت استاندارد یورو ۴ را در دستور کار خود قرار داده است.

این مسئول گفت : با توجه به درخواست بنزین معمولی از سوی مردم منطقه در حال حاضر اولویت پالایشگاه آبادان تولید بنزین معمولی است.

آقای بنی سعید گفت : در صورت متوازن شدن مصرف بنزین یورو ۴ و بنزین معمولی پالایشگاه توانایی تولید بنزین با کیفیت یورو ۴ را دارد.

مدیر اداره حفاظت محیط زیست آبادان هم با اشاره به نقش بسزای بنزین یورو ۴ در کاهش آلودگی هوا، توزیع این نوع بنزین را از مطالبات سازمان محیط زیست دانست.

به دنبال وقوع آلودگی هوا در چندین شهر استان خوزستان، هفته گذشته مدیرکل محیط زیست استان خوزستان تاکید کرد: در هفت ماه گذشته بنزین یورو ۴ در این استان توزیع نشده است.

کارشناسان محیط زیست می گویند: امکان کیفیت سنجی از سوخت از جمله بنزین و مازوت برای اداره کل محیط زیست خوزستان وجود ندارد و محیط زیست نمی‌داند که دقیقا کیفیت بنزین توزیعی در این استان در چه سطحی است.

طبق قانون هوای پاک مصوب سال ۱۳۹۶ وزارت نفت مکلف است که بنزین یورو ۴ توزیع و از مازوت گوگرد زدایی کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.