سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقاوم سازی بیش از ۴۸ هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از مقاوم سازی بیش از ۴۸ هزار واحد مسکونی در استان خبر داد.

تنها مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی  گفت: از ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی در هزار و ۷۵۲ روستای دارای سکنه در سطح استان، تاکنون ۴۸ هزار و ۹۶۱ واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات مسکن روستایی مقاوم سازی شده و تعداد ۳۹ هزار و ۸۷۴ واحد به صورت نیمه بادوام و بی دوام است.

او افزود: میانگین مقاوم سازی در سطح روستا‌های استان ۵۵.۱ درصد و میانگین مقاوم سازی کشوری حدود ۵۲ درصد است.

تنها ادامه داد:: تسهیلات مسکن روستایی در امسال ۲۰۰ میلیون تومان با سود ۵ درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله است که از ابتدای سال تاکنون ۱۰۷ متقاضی موفق به عقد قرارداد با بانک شده اند و پرداخت تسهیلات در مراحل اجرایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: با توجه به عدم پرداخت تسهیلات ۱۰۰۰ میلیون ریالی از سوی بانک‌ها در چند ماه گذشته و ابلاغ اخیر تسهیلات ۲ هزار میلیون ریالی، از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۰۰ واحد در استان مقاوم سازی شده اند.

او با بیان اینکه بیشترین واحد‌های نامقاوم در شهرستان‌های سربیشه و درمیان است که بیش از ۶۵ درصد از واحد‌های آن‌ها هنوز نامقاوم هستند گفت: بیشترین بازسازی‌ها مربوط به شهرستان‌های زیرکوه و طبس بوده که در شهرستان زیرکوه بیش از ۹۰ درصد واحد‌های روستایی و در شهرستان طبس بیش از ۸۸ درصد واحد‌های روستایی مقاوم سازی شده اند.

تنها گفت: مقاوم سازی به منزله حذف واحد قدیمی و احداث واحد جدید با رعایت ضوابط اصولی بوده و بنا به درخواست متقاضیان، نامبردگان می‌توانند ابتدا با ارائه درخواست استعلام صدور پروانه به بنیاد مسکن، ضمن کارشناسی ملک، نسبت به صدور پروانه ساختمانی و نهایتا تشکیل پرونده وام در بنیاد مسکن شهرستان اقدام کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان عنوان کرد: تسهیلات موصوف بنا به پیشرفت کار و با تأیید ناظر نظام فنی واحد قابل پرداخت خواهد بود.

او با اشاره به اینکه امسال ۵ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات ۲ هزار میلیون ریالی طرح ویژه مسکن روستایی با اعتبار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به استان اختصاص یافته گفت: تاکنون ۴ هزار و ۴۳۳ فقره به استان ابلاغ شده و در حال پرداخت است، اما اعتبارات بازسازی حوادث، به صورت مجزا و پس از تعیین مبالغ وام توسط دولت ابلاغ می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.