سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسمان کهگیلویه و بویراحمد برفی و بارانی می‌شود

کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ورود سامانه بارشی به استان از اواخر فردا پیش بینی می‌شود.

ولی بهره‌مند با بیان اینکه از بعد از ظهر چهارشنبه ۱۴ دی تا جمعه شاهد بارش باران خواهیم بود، گفت: اوج این سامانه بارشی از روز پنجشنبه آغاز و تا اواخر روز جمعه ادامه دارد.

او افزود: رگبار باران، رعد و برق، بارش برف، احتمال تگرگ، تند باد لحظه‌ای و کولاک برف از مخاطرات این این سامانه بارشی است.

بهره‌مند از بارش ۵۰ تا ۸۰ میلیمتری باران در اکثر مناطق این استان خبر داد و اضافه کرد: در مناطق کوهستانی بارش به صورت برف است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بارش‌ها در مقایسه با سال‌های قبل مطلوب است، ادامه داد: میانیگن بارش در سال زراعی ۲۰۲.۲ و میلیمتر است که این بارش‌ها در مقایسه با پارسال ۲۴۴ میلیمتر بوده است، حدود ۴۲ میلیمتر کاهش نشان می‌دهد.

به گفته بهره مند؛ امسال یاسوج با ۷۹ میلیمتر در مقایسه با پارسال بیشترین بارش را ثبت کرده است.

او آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفر‌های بین شهری، اختلال در تردد‌های داخل شهری، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، احتمال برخورد صاعقه، احتمال تاخیر و لغو پروازها، انسداد جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی به ویژه راه‌های روستایی مناطق سردسیر، لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، اختلال در انتقال حامل‌های انرژی سوخت و برق و گاز از جمله مخاطرات این سامانه بارشی برشمرد.

بهره مند می‌گوید: آمادگی دستگاه‌های اجرایی مسئول و دستگاه‌های امدادرسان برای مقابله با برف، یخبندان، مه و کولاک در جاده ها، پرهیز از رفت و آمد‌های غیرضروری در سفر‌های بین شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ رو، مدیریت حامل‌های انرژی، آمادگی ناوگان حمل و نقل و راهداری ها، توقف و تردد نکردن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، پاکسازی آبرو‌ها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاکسازی دهانه پل ها، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارت توسط شهرداری ها، راهداری ها، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرایی مسئول توصیه می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.