سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی وقوع سیل و کولاک در کهگیلویه و بویراحمد

سازمان هواشناسی برای ۵ استان از جمله کهگیلویه و بویراحمد سیل و کولاک پیش بینی و هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از نفوذ سامانه‌ای با بارش‌های شدید و رگبار باران، رعد و برق، احتمال وقوع تگرگ، وزش باد شدید موقت در روز‌های چهارشنبه تا پنجشنبه هفته جاری خبر داد.

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، این شرایط جوی روز چهارشنبه در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام و روز پنجشنبه نیز در استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره جوی آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفر‌های بین شهری، اختلال در تردد‌های داخل شهری، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال برخورد صاعقه، احتمال تاخیر و لغو پرواز‌ها دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های ناشی از این مخاطره، آمادگی ناوگان حمل ونقل و راهداری‌ها، خودداری از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی کانال‌های عبور آب درون شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها، پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارت توسط شهرداری‌ها، راهداری ها، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول را توصیه کرد.

سازمان هواشناسی همچنین نسبت به بارش برف و کولاک از چهارشنبه تا پنجشنبه در برخی استان‌ها خبر داد.

این شرایط جوی روز چهارشنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و در روز پنجشنبه نیز در کرمانشاه، جنوب شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب و جنوب اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره جوی انسداد جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی به‌ویژه محور‌های روستایی سردسیر، لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، اختلال در فعالیت‌های عمرانی و اختلال در انتقال حامل‌های انرژی سوخت، برق و گاز دور از انتظار نیست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.