سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش آمار اهدای خون در فصول سرد سال

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به کاهش آمار اهدای خون در فصول سرد سال، گفت : این درحالیست که نیاز بیماران به خون در این فصول تغییری نمی‌کند و نیاز است که اهداکنندگان همچنان برای اهدای خون مراجعه داشته باشند.

مریم میرزاده مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به کاهش همیشگی اهدای خون در فصول سرد سال، گفت : بطور معمول هرساله در فصل سرما آمار اهداکنندگان نسبت به دیگر فصول سال کاهش می‌یابد، درحالیکه نیاز بیماران به خون همیشگی است و فصل سرد و گرم نمی‌شناسد.

وی از آغاز اجرای پویش "چتر سرخ زندگی، اهدای خون زمستانه" در سطح کشور همزمان با شروع فصل سرد سال خبر داد و افزود: این طرح کشوری است و در استان کرمانشاه هم از ابتدای دی ماه آغاز شده و تا پایان زمستان ادامه دارد.

میرزاده گفت: در قالب این پویش از تمام اقشار جامعه دعوت می‌کنیم که در فصل زمستان جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه داشته باشند.

وی افزود: مردم باید بدانند که بیماران در تمام فصول سال نیازمند اهدای خون هستند و تنها منبع تامین کننده خون مورد نیاز آن‌ها هم اهداکنندگانی هستند که به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند.

وی با مطلوب خواندن ذخایرخونی استان گفت: در حال حاضر وضعیت مطلوب است و مشکلی نداریم، اما اگر در فصل سرما آمار اهداکنندگان کاهش یابد ذخایر خونی هم پایین آمده و به تبع در تامین خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز مراکز درمانی دچار مشکل می‌شویم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با تاکید بر تقویت فرهنگ اهدای خون در میان بانوان جامعه، گفت: متاسفانه تنها پنج درصد آمار اهداکنندگان بانوان هستند، درحالیکه زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و حضور آن‌ها به عنوان اهداکنندگان فعال می‌تواند در افزایش آمار اهدای خون بسیار موثر باشد.

وی تصریح کرد: بانوان تا سه بار در طول سال می‌توانند اهدای خون داشته باشند و پیش از اهدای خون آزمایش‌های مورد نیاز از جمله کم خونی از آن‌ها گرفته می‌شود و اگر کم خونی داشته باشند از آن‌ها خون گرفته نمی‌شود .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.