سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تزریق واکسن کرونا در ۴۰۴ مرکز خدمات جامع شهری و روستایی

واکسیناسیون کرونا در ۴۰۴ مرکز خدمات جامع شهری و روستایی چهارمحال وبختیاری انجام می‌شود

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره احتمال شیوع موج هشتم کرونا در کشور گفت: هم‌اکنون ۴۰۴ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی آماده انجام واکسیناسیون در برابر این ویروس، برای عموم مردم و گروه‌های هدف است.

علی احمدی با تاکید بر ضرورت تزریق واکسن کرونا افزود:هم‌اکنون واکسیناسیون کرونا در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های سلامت استان از ساعات اداری از ساعت ۷:۳۰صبح تا ۱۴ انجام می‌شود و در صورت نیاز و افزایش استقبال مردم فعالیت این مراکز در ساعات غیر اداری و شیفت عصر نیز افزایش می‌یابد.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: برای انجام نمونه‌گیری کرونا و انجام تست‌های PCR (پی. سی. آر) نیز ۳۵ پایگاه پیش‌بینی شده است.

احمدی با اشاره به اینکه کمبود واکسن کرونا در استان وجود ندارد، گفت: هم اکنون واکسن‌های سینوفارم، برکت، برکت پلاس و اسپایکوژن در سطح مراکز خدمات جامع سلامت استان وجود دارد.

احمدی با تاکید بر اینکه سویه جدید امیکرون در برخی کشور‌ها و همچنین در کشور ما مشاهده شده است، اظهار داشت: احتمال ورود این سویه ویروس به استان ما نیز وجود دارد و همه مردم به خصوص افراد بالای ۱۸سال که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و ۶ ماه از تاریخ آخرین واکسن آن‌ها گذشته نسبت به تزریق دوز یادآور واکسن کرونا سریعتر اقدام کنند.

وی بر اجرا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک در فضای سربسته و هوشیاری در رعایت موازین بهداشتی تاکید کرد.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در گروه سنی پنج تا ۱۲ سال بیش از ۴۸ هزار و ۷۵۹ دز واکسن کرونا در نوبت اول، ۳۲هزار و ۸۲۴ دز در نوبت دوم تزریق شده است.

احمدی افزود: در گروه سنی بالای ۱۸ سال نیز ۶۱۸هزار و ۱۴۳دز واکسن کرونا در نوبت اول، ۵۷۳هزار و ۸۳۷ دز نوبت دوم، ۳۳۵هزار و ۵۵۵دز نوبت سوم و ۳۸هزار و ۲۳۷ دز نوبت چهارم تزریق شده است.

وی با تاکید بر تزریق دز یادآور واکسن کرونا، گفت: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت تمام شهرستان‌های استان لحاظ شیوع کرونا در وضعیت آبی قرار دارند و در حالی که هفته گذشته شهرستان بن در وضعیت زرد قرار داشتند.

احمدی با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی در برابر شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: در زمان حاضر هیچ شهرستانی در این نقشه در وضعیت قرمز، زرد و نارنجی قرار ندارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.