سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانستنی های رانندگی؛

از زمان دقیق تعویض فیلتر روغن تا جلوگیری از بخار کردن شیشه خودرو

دانستن این مطلب برای رانندگان با تجربه و کم تجربه، رانندگان با سابقه و ماهر یا غیر ماهر می‌تواند مفید و آموزنده باشد.

دانستن نکات مهم و آموزشی در حین رانندگی با خودرو‌های سواری موضوعی بسیار مهم است و  این مطلب برای رانندگان با تجربه و کم تجربه رانندگان با سابقه و ماهر یا غیر ماهر می‌تواند مفید و آموزنده باشد.

هرروز راس ساعت ۱۶ عصر در حوزه حوادث و انتظامی (گروه اجتماعی)  می‌توانید این نکات کوتاه و مفید را بخوانید: 

۱: زمانی که رطوبت داخلی خودرو بالا باشد و دمای بیرون نیز از حد معمول پایین‌تر باشد بخارگرفتگی از داخل شیشه‌های خودرو ایجاد می‌شود که رانندگی را مشکل خواهد کرد،  کافیست بعد از بخار کردن شیشه ها، یک تکه ابر یا پنبه را به مایع ظرف شویی، شامپو و یا فوم اصلاح آغشته کرده و بر روی شیشه‌ها از داخل ماشین بکشید (از بالا به پایین کنار هم) دیگر شیشه‌های شما بخار نخواهند کرد.

۲: گاهی دیده شده که افراد فیلتر روغن را یک بار در میان تعویض میکنند و اکثرا همین افراد از فیلتر‌های با کیفیت پایین استفاده میکنند. ابن کار باعث میشود فیلتر عمل تصویه را نتواند به صورت کامل انجام دهد و منجر به آسیب‌های جدی به موتور اتومبیل میشود که بعدا متوجه میشویم اگر هربار فیلتر را عوض میکردیم و فیلتر مناسب جایگزین می‌کردیم چقدر از هزینه تعمیر موتور و صرف وقت جلوگیری میشد

۳: گرفتن ترمز و کلاچ به صورت همزمان برای نگه داشتن خودرو؛ این کار خود باعث این میشود که متراژ ترمز افزایش پیدا کند، زیرا زمانی که کلاچ درگیر است از نیروی ترمزی موتور نیز استفاده میشود و زمانی که کلاچ و ترمز باهم فشار داده میشود خود باعث دیرتر ایستادن خودرو میشود بهترین کار این است که ترمز را فشار داده وقبل از اینکه خودرو به لرزش بی افتد کلاچ را بگیریم.

۴: سنگین کردن بیش از حد خودرو؛ پر کردن صندوق عقب با وسایلی که به آن احتیاجی نیست باعث بالا رفتن مصرف سوخت میشود حدالامکان باید خودرو خود را سبک کنیم.

۵: بسیار دیده شده رانندگانی که وقتی حتی با دنده پنج در اتوبان حرکت می‌کنند پای خود را روی کلاچ تکیه میدهند و کلاچ کورس کامل خلاصی را طی میکند و این کار باعث فشار آمدن به گیربکس میشود.

انتهای پیام/

برچسب ها: دانستنی ها ، رانندگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۲ دی ۱۴۰۱
من تا حالا فکر میکردم فقط روغن ماشین رو باید عوض کرد نگو ضد یخ ماشینم هر یکی دو سال باید عوض کرد 20 میلیون خسارت دادم تا اینو فهمیدم و خووروسازام به مردم نمیگن
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۲ دی ۱۴۰۱
ضد یخ ماشینم عین روغن هر یکی دو سال باید عوض بشه والا موتور رسوب میگیره و مصیبت عظمی میشه همونطور که برا من شد