سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۳۲ هزار آتش سوزی در عراق طی سال ۲۰۲۲

اداره دفاع مدنی عراق اعلام کرد که ۳۲ هزار و ۴۷۷ حادثه آتش سوزی در سال ۲۰۲۲ در این کشور به وقوع پیوسته است.

 اداره دفاع مدنی عراق اعلام کرد تعداد ۳۲ هزار و ۴۷۷ حادثه آتش سوزی در سال ۲۰۲۲ در استان‌های این کشور به استثنای اقلیم کردستان به ثبت رسیده که این آمار شامل حوادث آتش سوزی در داخل ساختمان‌های دولتی و تجاری، کارخانه ها، انبارها، منازل مسکونی و زمین‌های کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، این اداره افزود: طبق آمار استان بغداد دارای بیشترین حادثه و استان کرکوک با ۹۰۶ حادثه در پایین‌ترین رتبه این آمار قرار دارد.

از مهم‌ترین علل این آتش سوزی ها، خرابی در اتصالات شبکه برق که بر اثر آن ۱۳ هزار و ۲۹۷ حادثه در اثر نوسانات جریان برق سراسری و تار‌های عنکبوت ژنراتور‌های خانگی است که ۴۷ درصد از این حوادث را تشکیل می‌دهد.

این اداره افزود: خرابکاری کودکان موجب بروز ۵ هزار و ۵۸۹ حادثه، سهل انگاری باعث ۲ هزار و ۱۲۶ مورد، انداختن ته سیگار هزار و ۳۶۲ مورد، آتش سوزی عمدی هزار و ۲۸۰ مورد، آتش سوزی ناشی از جرقه خارجی ۸۷۸ مورد، آتش سوزی ناشی از نشت گاز ۷۷۴ حادثه و نشتی سوخت ۲۲۲ مورد بوده است.

همچنین حوادث آتش سوزی ناشی از درگیری‌های طایفه‌ای ۱۲۰ مورد، تصادفات ۱۱۶ مورد، حوادث خودسوزی ۲۵ مورد، و آتش سوزی ناشی از انفجار ۱۸ مورد بوده است. سایر علل نیز توسط مدیریت شهری از طریق شواهد پزشکی قانونی برای بررسی علل تصادفات ثبت شده است.

اداره دفاع مدنی عراق، سعی در نشر اطلاعیه‌های پیشگیرانه و گسترش فرهنگ محافظت از خود در بین شهروندان است تا آمار تصادفات کاهش یافته و از تلفات و صدمات انسانی جلوگیری شود و موجب کاهش خسارات مادی و هدر رفتن منابع این سازمان شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۲ دی ۱۴۰۱
تو عراق همه خونه ها باید کپسول کف داشته باشن