سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره جنوبی: پایان حکومت کیم منوط به استفاده از تسلیحات اتمی خواهد بود

وزارت دفاع کره جنوبی در خصوص استفاده همسایه شمالی خود از تسلیحات هسته‌ای هشدار داد.

وزارت دفاع کره جنوبی امروز یکشنبه به شدت به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هشدار داد در صورتی که کره شمالی استفاده از سلاح‌های هسته‌ای خود را انتخاب کند، به پایان خود خواهد رسید.

این وزارتخانه در پیامی که به خبرنگاران ارسال کرد تاکید کرد: «ارتش ما یک وضعیت آمادگی نظامی برای انتقام شدید علیه هرگونه تحریک متقارن یا نامتقارن کره شمالی بر اساس عزم در عدم تردید حتی در جنگ ایجاد خواهد کرد».

مقامات سئول بار دیگر از پیونگ یانگ خواستند توسعه هسته‌ای خود را متوقف کند و به خلع سلاح هسته‌ای بازگردد و افزودند که این سیستم دفاعی "سه محوره" را به عنوان پاسخی به تحریکات هسته‌ای و موشکی به طور چشمگیری تقویت خواهد کرد.

کیم: آمریکا در حال ایجاد "نسخه آسیایی ناتو" است

در همین حال، رهبر کره شمالی روز یکشنبه گفت که واشنگتن به بهانه تقویت همکاری با کره جنوبی و ژاپن در حال ایجاد "نسخه آسیایی ناتو" است.

در سال ۲۰۲۲، آمریکا به طور مکرر تجهیزات حمله هسته‌ای مختلف را در کره جنوبی بطور دائمی مستقر کرد و سطح فشار نظامی بر کره شمالی را به حداکثر رساند.

کیم جونگ اون همچنین در نشست امروز دستور ساخت موشک انداز‌های ۶۰۰ میلی متری را صادر و یادآور شد که از این سکو‌های موشکی می‌توان برای پرتاب موشک‌های هسته‌ای تاکتیکی بهره برد.

پیونگ یانگ همچنین برای پرتاب ماهواره نظامی در آینده نزدیک در حال برنامه ریزی است. رهبر کره شمالی تداوم تقویت پتانسیل‌های دفاعی این کشور را نظر به «فضای تحریک آمیز» در شبه جزیره کره صادر کرد.

یادآور می‌شود در نخستین روز از سال ۲۰۲۳، ارتش کره شمالی یک موشک بالستیک کوتاه برد جدید به سمت دریا شلیک کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.