سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرانی طلا خرید سرویس طلای عروس را متوقف کرد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: گرانی طلا موجب شده است خرید سرویس طلا تحت عنوان سرویس طلای عروس در مشهد متوقف شود.

 یوسف تقی‌زادگان رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: این وضعیت از زمان افزایش قیمت طلا به ازای هر گرم یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان آغاز شد و اکنون با عبور هرگرم طلای ۲۴ عیار از ۲ میلیون تومان به اوج خود رسیده است.

او  با اشاره به اینکه حتی در خرید حلقه ازدواج شاهد گرایش عروس و داماد‌ها به سمت حلقه‌های نقره هستیم، افزود: با توجه به فشار اقتصادی موجود بر جوانان و خانواده‌ها، خرید سرویس نقره بجای سرویس طلا بسیار شایع شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد ادامه داد: قدرت خرید در میان مردم بسیار کاهش یافته ضمن اینکه افزایش سن ازدواج را هم شاهدیم که این امربه دلیل همین مشکل اقتصادی و عدم توانایی جوانان به تقبل هزینه‌های ازدواج ربط دارد.

تقی زادگان بیان کرد: در حال حاضر سبک‌ترین سرویس طلا با ۱۷ تا ۱۸ گرم طلا حداقل ۴۰ میلیون تومان هزینه دارد بنابراین گرایش به سمت خرید نقره موجه میشود.

او تصریح کرد: با توجه به ارزان‌تر بودن قیمت فلز نقره در برابر طلا و فشار‌های اقتصادی، رضایت عروس و داماد‌ها به خرید نقره بیشتر شده است. در همین حال برای خرید یک سرویس ۱۷ تا ۱۸ گرمی نقره باید یک میلیون تومان هزینه کرد که در برابر سرویس طلا به وزن مشابه که ۴۰ میلیون تومان قیمت دارد، یک چهلم قیمت دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.