سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال ورود به پیک هشتم کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به احتمال ورود به پیک هشتم کرونا در استان هشدار داد

دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جلسه ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا با اشاره به افزایش۱۰ درصدی موارد سرپایی مبتلایان به کرونا نسبت به هفته قبل،گفت: ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مازندران مجدد فعال شد.

او با اعلام احتمال ورود به پیک هشتم نسبت به به صدا در آمدن زنگ خطر پیک هشتم کرونا هشدار داد و افزود: مردم باید هشیار باشند، زیرا سوش جدید بسیار مسری است.

غلامی با بیان اینکه در موارد بستری و فوتی بیماران کرونایی در مراکز درمانی استان تغییری ایجاد نشده است، گفت: بیش از ۸ درصد تست پی سی آر در هفته اول دی ماه مثبت شده است.

او از آمادگی مراکز درمانی برای شرایط احتمالی گسترش بیماری و تامین دارو‌های مورد نیاز خبر داد و افزود: به همه مراکز درمانی و بهداشتی اعلام شد آمادگی لازم برای پذیرش بیمار و ارائه خدمات درمانی داشته باشند.

دکتر غلامی گفت: تیم سیار واکسیناسیون برای ادارات یا مراکزی که ۲۵ نفر متقاضی تزریق واکسن باشد حضور خواهند داشت.

او با بیان این که شایع‌ترین علائم سوش جدید کرونا ابتدا گلودرد، بعد تب و نهایتا عرق شبانه است، افزود: کسانی که سه دوز واکسن دریافت کردند شدت بیماری کمتر خواهد بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام این که پیشگیری بهتر از درمان است از ماسک بعنوان مهمترین راه پیشگیری در مقابل هر نوع سوش کرونا یادکرد و از مردم خواست تا ماسک بزنند.

دکتر غلامی گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در اماکن بسته و پر ازدحام به ویژه در مدارس و دانشگاه ها، بسیار مهم است.

او با تاکید بر این که واکسیناسیون بیش از ۶ ماه از آخرین تزریق انجام شود، افزود: در تزریق واکسن کرونا هر گونه تعلل و کوتاهی مایه پشیمانی است و بهترین واکسن همچنان در دسترس‌ترین واکسن است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.