سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی سامانه "سهیم" در قزوین

مدیرکل ثبت احوال قزوین از فعال شدن سامانه سهیم (هویت یکتای ملی ایرانیان) با رویکرد الکترونیکی کردن خدمات و کاهش مراجعات حضوری مردم به این دستگاه در استان خبر داد.

علی رضا افسری مدیرکل ثبت احوال قزوین از فعال شدن سامانه سهیم (هویت یکتای ملی ایرانیان) با رویکرد الکترونیکی کردن خدمات و کاهش مراجعات حضوری مردم به این دستگاه در استان خبر داد و گفت: شهروندان قزوینی می‌توانند ۹ خدمت را در زمینه ثبت احوال از این سامانه دریافت کنند.

وی در خصوص این سامانه توضیح داد: به منظور ارائه هرچه بهتر خدمات مبتنی بر اطلاعات خانواده پایگاهی از سوی دستگاه‌های اجرایی با مسوولیت سازمان ثبت‌احوال کشور که مبنای ارائه خدمات به خانواده‌های ایرانی خواهد بود، راه اندازی شده است.

افسری تصریح کرد: پایگاه اطلاعات خانواده به عنوان یگانه مرجع ارتباطات سببی و نسبی هویت اشخاص حقیقی و یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های داده کشور است که در آن ارتباطات سببی و نسبی شهروندان ایرانی شامل مشخصات پدر، مادر، همسر و فرزندان درج گردیده و مبنای ارائه خدمات به خانواده‌های ایرانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف این پروژه شناسایی روابط سببی و نسبی افراد و تشکیل درخت واره ثبتی جمعیت است، افزود: این پروژه از شهریور سال ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در قزوین آغاز شده و به دنبال آن ۲ میلیون اطلاعات اسناد هویتی مربوط به شهروندان استان توسط همکاران ثبت احوال به هم مرتبط شده است.

این مسوول، اهداف از راه اندازی این سامانه را کاهش مراجعات، ارائه خدمات امن و راحت، تسریع در ارائه خدمات، افزایش کیفیت کمی و کیفی، ارائه خدمات گسترده به عموم مردم، ارائه خدمات به صورت غیرحضوری، سرعت در ارائه خدمات در کمترین زمان ممکن، تعامل بیشتر، افزایش امنیت در ارائه خدمات، کاهش هزینه و مقابله با مفاسد حضوری است.

افسری ادامه داد: تمام افراد برای ورود به این درگاه الکترونیکی باید ابتدا در سامانه "هدا" احراز هویت و ثبت نام کنند تا بتوانند از خدمات مورد نظر بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه این درگاه دارای صفحه راهنما و شماره پشتیبانی است تا افراد بتوانند به راحتی از این درگاه استفاده کنند، اظهار داشت: این سامانه با نشانی https://sahim.sabteahval.ir در اختیار مردم ایران اسلامی است.

مدیرکل ثبت احوال قزوین گفت: در حال حاضر نیز این سامانه آخرین اطلاعات موجود والدین، فرزندان و همسر هرشخص ایرانی را نمایش می‌دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.