سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت بیش‌ از ۵۰۰ تن خربزه درختی درجنوب سیستان وبلوچستان

بیش‌ از ۵۰۰ تن پاپایا خربزه درختی تاکنون در جنوب استان سیستان و بلوچستان برداشت و روانه بازار مصرف شد.

اردشیر شهرکی  مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۰ هکتار از سطح باغات سیستان و بلوچستان به کشت خربزه درختی اختصاص دارد.

اردشیر شهرکی افزود: پاپایا به علت طعم ملایم و مطبوع که شبیه به مزه طالبی گرمک با عطر مخصوص به خود و همچنین به دلیل سهولت کاشت و زود به میوه نشستن و میوه دهی در سراسر سال مورد توجه است.

وی ادامه داد: هر درخت پاپایا در تمام فصول سال گل و میوه دارد و در سال هزار کیلوگرم محصول تولید می‌کند.

مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی شده است تا پایان سال بیش‌از ۶۰۰ تن از این محصول برداشت شود.

وی افزود: ساکنان محلی منطقه از این میوه به دلیل خواص درمانی آن، در درمان بیماری‌های گوارشی، قلبی، عروقی و سرطان روده استفاده می‌کنند.

شهرکی با اشاره به اهمیت کشت محصولات گرمسیری در سیستان و بلوچستان گفت: این استان با دارا بودن شرایط آب و هوایی تقریبا استوایی، گرم و مرطوب، خاستگاه تولید متنوع‌ترین میوه‌های گرمسیری در کشور است و حتی در تولید برخی میوه‌ها در ایران بی‌رقیب محسوب می‌شود و طرفیتی بی‌بدیل برای ارزآوری دارد.

موز از مهمترین محصولات گرمسیری سیستان و بلوچستان است که نسبت به سایر محصولات گرمسیری بیشترین سطح زیرکشت را به خود اختصاص داده است و پاپایا یا خربزه درختی نیز از دیگر محصولات گرمسیری استان محسوب می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.