سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زهان، رکورددار بارندگی‌ها در هفت روز گذشته

از ابتدای هفته ۱۱ میلیمتر باران در زهان بارید و این شهر رکورددار بارندگی‌ها در خراسان جنوبی شد.

نخعی رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای هفته ۲ سامانه بارشی استان را در بر گرفت که بارندگی نسبتا خوبی به ثبت رسید.

او با بیان اینکه زهان با ثبت ۱۱ میلیمتر باران، رکورددار بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی بود، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته بارش‌هایی را در تمامی استان داشتیم که بیشتر بارش‌ها ملایم تا متوسط بوده است.

نخعی عنوان کرد: همچنین در ایستگاه کفاز سربیشه ۹ میلیمتر، اسفزار هشت میلیمتر، معصوم‌آباد، کنیف، حجت‌آباد و خلف هفت میلیمتر، زهری، میغان، قدم‌گاه، حسین‌آباد، آبیز و گزیک ۶ میلیمتر، سربیشه، خنگ، کلاته گاویچ، حاجی‌آباد، فتح‌آباد قاین، نوغاب حاجی‌آباد، رباط خان و درح نیز پنج میلیمتر بارش باران گزارش شد.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در مراکز شهرستان‌ها نیز فردوس، نهبندان و قاین حدود چهار میلیمتر، اسدیه سه میلیمتر، جنوب شهر بیرجند و بشرویه و طبس ۲ میلیمتر و خوسف، سرایان و ایستگاه فرودگاهی بیرجند حدود یک میلیمتر بارندگی گزارش شد.

او گفت: بارش برف نیز در برخی نقاط استان از جمله قهستان، خلف، مهوید، کریمو، زهان، کنگان و اسفزار گزارش شد که بیشترین بارش برف با پنج سانتیمتر در کنگان سربیشه به ثبت رسید.

نخعی افزود: به لحاظ دمایی با ادامه روند کاهشی دما در منطقه سرما و یخبندان تشدید خواهد شد لذا تمهیدات لازم برای پیشگیری از سرمازدگی و مصرف بهینه انرژی توصیه می‌شود.

برچسب ها: هواشناسی ، بارندگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.