سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احضاریه ترامپ پس گرفته شد

کمیته بررسی شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱، احضاریه رئیس جمهور سابق برای ارائه مستندات و مدارک به دادگاه را پس گرفت.

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از نامه بنی تامپسون، قانونگذار دموکرات اهل می‌سی‌سی‌پی به وکیل ترامپ اعلام کرد: با توجه به نزدیکی پایان تحقیقات ما، کمیته منتخب دیگر نمی‌تواند اطلاعات خاصی را که در این احضاریه پوشش داده می‌شود، پیگیری کند.

در این نامه آمده است: بنابراین، از طریق این نامه، بطور رسمی، احضاریه صادر شده برای ترامپ رئیس جمهور سابق را پس می‌گیرم و به شما اطلاع می‌دهم که او دیگر موظف به رعایت یا ارائه مستندات در پاسخ به احضاریه مذکور نیست.

این نامه در حالی منتشر می‌شود که کمیته مجلس نمایندگان آمریکا قرار است کار خود را قبل از تشکیل کنگره بعدی در ۳ ژانویه به پایان برساند.

ترامپ در شبکه اجتماعی خود به این اقدام اخیر کمیته ششم ژانویه واکنش نشان داد و گفت: در هر صورت احضاریه مرده است. پس گرفتن این احضاریه به این دلیل بود که کمیته می‌دانست من هیچ کار اشتباهی انجام نداده ام یا آن‌ها در دادگاه شکست خواهند خورد.

پیش از این کمیته ششم ژانویه، رسما احضاریه‌ای را برای ترامپ ارسال کرده بود، زیرا او را به عنوان شخصیت محوری در طرح چند مرحله‌ای برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری که منجر به پیروزی رقیبش جو بایدن شده بود، می‌دانست و طبق این احضاریه باید برای استشهاد حاضر شده و اسناد و مدارک خود را به دادگاه تحویل می داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.