سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس سازمان انرژی اتمی:

کسی که در مذاکرات برجام شرط جدید گذاشت آمریکا بود

اسلامی گفت: طرفی که در مذاکرات برجام شرط های جدید وضع کرد ایران نبود، بلکه آمریکا بود و این ایام با ارسال پیام‌های گوناگون اعلام کرده که برای ادامه مذاکرات آماده است.

 محمد اسلامی   درباره مذاکرات برجام، گفت: مساله اصلی در مذاکرات برجام، سیاسی و بر مبنای موتور فشار حداکثری است بطوریکه آمریکایی‌ها هر از چندگاهی فریب می‌خورند و در تله صهیونیست‌ها و افراطیون می افتند و همواره این فراز و فرودها متعلق به آنهاست.

وی با بیان اینکه ما جریان طبیعی خود را انجام می دهیم، ادامه داد:   کسی که در مذاکرات شرط های جدید وضع کرد ایران نبود، بلکه طرف مقابل بود و این ایام در پیام های گوناگون اعلام کرده که آماده است، اما نمی‌شود که از یک طرف مذاکرات را نهایی و از طرف دیگر درهای جدیدی را برای فشار آوردن به ملت ایران و وضع کردن دوباره تحریم ها باز کند.

اسلامی تاکید کرد: خروج از این وضعیت و دست کشیدن از توطئه، تخریب و تحریم لازمه بازگشتن به شرایطی است که طرفین با منفعت متقابل بتوانند کار را ادامه دهند.

وی همچنین با اشاره به اینکه بازرسان آژانس انرژی اتمی به‌طور مرتب در ایران هستند و کلیه فعالیت‌های ما تحت نظارت آنهاست، گفت: هفته قبل مسوولان آژانس به ایران آمدند و مذاکراتی داشتند.

اسلامی اضافه کرد: مدیرکل آژانس انرژی اتمی هم اعلام آمادگی کرده بود و قرار شد پس از تعطیلات ژانویه برای سفری که می تواند انجام شود، گفت و گو شود.

رییس سازمان انرژی اتمی همچنین تاکید کرد: این سازمان از نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی، یکی از قطب های علمی و پژوهشی در منطقه است و می‌تواند با تکمیل برخی از تجهیزات و برطرف کردن حلقه های مفقوده به قطب آموزشی منطقه در زمینه انرژی هسته ای تبدیل شود.

وی درباره طرح زیست بوم فناوری و نوآوری هسته ای در اصفهان نیز توضیح داد: این موضوع از دهه ۸۰ با مشارکت سازمان انرژی اتمی آغاز و بدلایلی این موضوع در سال های گذشته رها شد اما امروز با توجه به شرایط جدیدی که با آن مواجهیم و همچنین در سالی که به "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" نامگذاری شده، گسترش زیرساخت های توسعه در این زمینه ضروری است.

اسلامی اضافه کرد: با توجه به طرح جامع سازمان انرژی اتمی که فروردین امسال رونمایی شد، اصفهان یکی از مناطق توسعه علوم، فنون، آموزش و پروش هسته ای کشور در نظر گرفته شده و امید است با توافقی که با همه دینفعان در این زمینه صورت می گیرد این مرکز گسترش یابد.

وی ادامه داد: این مرکز عظیم می‌تواند قطب تولید برخی رادیو داروها و محصولات دانش بنیان در زمینه هسته ای در مرکز کشور باشد.

وی درباره ایجاد راکتور ۱۰ مگاواتی در اصفهان، تصریح کرد: این طرح در حال پیشرفت و مراحل سه گانه آن شامل طراحی و نهایی شدن نقشه ها، شناسایی پیمانکاران، سفارش دادن برخی اقلام، مطالعات زمین شناسی، تحقیقات برای طراحی سازه ها و آماده سازی و انشعابات زمین بطور همزمان در حال اجراست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۹ دی ۱۴۰۱
حرف تازه نداری وقت مارو نگیر.
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۹ دی ۱۴۰۱
برجام راه نجات اقتصاده
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۹ دی ۱۴۰۱
برجام را تکه تکه کنید.با آمریکای دروغگو مذاکره بیفایده هست
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۹ دی ۱۴۰۱
کرواسی جاسوس رو فقط راه نده خیلی داره میسوزه
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۹ دی ۱۴۰۱
دنیا می داند که آمریکا شرط های جدید می گذارد و بیشتر به فکر براندازی است تا مذاکره شما ها هم به عنوان مسئول در ایران مثل بچه ها به مردم ایران نیاید دم به دقیقه بگوئید تقصیر اون تقصیر اون برید بطرف غنی سازی 90درصد وافزایش سانتریفیوژ هاو خارج شدن از ان پی تی ساخت تسلیحات اتمی که قدرت تخریب موشک ها و پهپاد ها ی انتحاری را ده‌ها برابر کندفقط در این صورت است که ایران به خواسته های به حق خودش می رسد وگرنه روز به روز آمریکا به خواسته خود ش نزدیکتر میشود
Bakhtiyari
۱۰:۳۱ ۰۹ دی ۱۴۰۱
همه چیز هم فقط سلاح نیست افزایش تاسیسات و نیروگاهها و رفاه ما در تامیین انرژی و اینده و فرزندانمان از سلاح اتمی بهتر است هر چند سلاح هم میتواند برای پدافند کیهانی و...و..و... مفید باشد
پبدنی
۱۰:۳۳ ۰۹ دی ۱۴۰۱
غنی سازی صد درصد هم انجام بدهیم هیچ کوتاهی و تقصیری انجام ندادیم ولی اولویتها در گسترش این دانش در سراسر کشور هم دانش و هم ساخت و سازها
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۹ دی ۱۴۰۱
خدایی تهران ده کایونی برای اینهمه مرکز بهتر نبود تا شهری یک و یا دو میلیونی
در سواحل شمالی هم بفکر ساخت نیروگاه اتمی باشید در ضمن سواحل اقیانوسی را هم فراموش نکنید
زاگرسیان
۱۰:۲۵ ۰۹ دی ۱۴۰۱
ابن شهر و کلانشهر تهران حداقل ده میلیونی تا پانزده میلیونی تهران که توان دانشی و علمی بسیار گسترده تر و فراتری دارند
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۹ دی ۱۴۰۱
برای انرژی اتمی ما بالای ۵۰۰ میلیارد تومن هزینه دادیم!
Bakhtiyari
۰۹:۵۴ ۰۹ دی ۱۴۰۱
از قدیم گفتن با یک گل بهار نمیشود ،گلستانی از گل در کشورمان بسازیم،ما یک نیروگاه اتمی خوب ،نیروگاه بوشهر را داریم
ایرانمان را گلستان کنیم با نیروگاههای فراوان همچون بوشهر
Zagrosian
۰۹:۴۹ ۰۹ دی ۱۴۰۱
عزیزان شما با این روند کند نشان میدید که بدون غرب توان کار کردن ندارید
به فکر افزایش دهها برابری نیروگاهها باشید
فرانسه که وسعتی بسیار کوچکتر از ما دارد با داشتن پنجاه نیروگاه اتمی مشکل سوخت و انرژی دارد
متکی به همین نفت و گاز نباشید حتما خودتان خوب میدانید که اینهمه تلاش برای انرژی اتمی و اینهمه ایستادگی و مقاومت و تحریم باید خیر فراوانی که همان نیروگاهها و رادیو داروها و پرتوها و بذرها باشند را هم داشته باشد انهم نه در مقیاسی کوچک بلکه تولید انبوه و برای هشتاد و پنج ملیون
نفت را تمام شده بدانید از همکنون بفکر زمستان سرد خودمان هم باشیم
Andikai
۰۸:۵۵ ۰۹ دی ۱۴۰۱
چرا بفکر گسترش و توسعه تاسیسات نیستید ؟!
لابد این را هم آژانس بهت دستور داده
زاگرسیان
۰۸:۵۳ ۰۹ دی ۱۴۰۱
آیا پیشران اتمی ساختید و آیا توان ساخت پیشران اتمی را دارید؟؟
بختیاری
۰۸:۵۱ ۰۹ دی ۱۴۰۱
این مسولین را از کجا پیدا میکنند و میآورند غیر از پاچه خواری غرب چی بلده خدایی
شک نداشته باشین با این مسولین اروپا نه باج میده و نه مذاکره میکنه مگه اینکه ....
علی
۰۸:۴۸ ۰۹ دی ۱۴۰۱
شما گفتین باشه زمستون بشه اروپا بدست و پامون بیفته
ناشناس
۰۷:۱۵ ۰۹ دی ۱۴۰۱
آقای اسلامی تو هم برای آمریکا شرط بزار تا بفهمه که تو هم کم آدم الکی نیستی
بختیاری
۰۵:۴۹ ۰۹ دی ۱۴۰۱
با یک گل بهار نمیشود دهها و صدها نیروگاه اتمی و تاسیسات اتمی ریز و درشت در جای جای ایران عزیز بسازید قرار نیست هم تحریم باشیم و هم محروم از دانش اتمی و قرار نیست که با وجود تحریم محدود به همین چند تاسیسات شوییم اینگونه فقط گل به خودی میزنیم
ناشناس
۰۰:۰۳ ۰۹ دی ۱۴۰۱
بسه دیگه چقدر برجام برجام میکنید برجام مرد
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۸ دی ۱۴۰۱
هنو ول کن برجام نیستین اصل آمریکا ک قبول نمیکنه