سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از دستگیری سارق گل‌های نرگسی تا کشف ۴۰۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر

مهم‌ترین حوادث ۸ دی ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز پنجشنبه ۸ دی ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 ناکامی راننده پژو در انتقال ۱۸۰ کیلو حشیش در فارس

فرمانده انتظامی استان از توقیف سواری پژو و کشف ۱۸۰ کیلوگرم حشیش در عملیات ضربتی پلیس مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی "کوار-شیراز" به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی با عکس‌العمل به موقع موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۱۸۰ کیلوگرم حشیش کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه در این خصوص یک دستگاه وانت مزدا با ۲ سرنشین که اسکورت محموله بودند نیز توقیف شد، گفت: هر ۳ قاچاقچی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

توقیف پژو حامل ۹۸ کیلو تریاک در شیراز

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۹۸ کیلوگرم تریاک در بازرسی از سواری پژو در شیراز خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان حین گشت‌زنی در یکی از محله‌های شیراز، به یک سواری پژو ۴۰۵ که رفتار‌های مشکوکی داشت مظنون که راننده خودرو به محض مشاهده ماموران متواری شد.

او گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، با توجه به موقعیت جغرافیایی راننده خودرو را رها و به سمت منازل مسکونی متواری شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۹۸ کیلوگرم تریاک کشف شد، گفت: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد.

این مقام انتظامی گفت: پلیس در راستای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و مبارزه بی امان با این پدیده شوم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

دو قاچاقچی با ۳۴ کیلو حشیش دستگیر شدند

فرمانده انتظامی فسا گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان‌های "فسا، خرامه و سروستان"، ۳۴ کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش کشف شد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: در راستای طرح برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، مأموران انتظامی "فسا" حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پژو ۴۰۵ حامل بار مشکوک و دستور ایست را صادر کردند که راننده بدون توجه به ایست پلیس به سمت شهرستان‌های سروستان و خرامه متواری شد.

او با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی شهرستان‌های "فسا، خرامه و سروستان" با همکاری هم و با ترفند‌های خاص پلیسی موفق شدند خودرو را توقیف کنند، گفت: در بازرسی از آن سواری ۳۴ کیلو مواد مخدر از نوع حشیش کشف شد.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه در این خصوص ۲ قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، گفت: مبارزه با سوداگران مرگ یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی است.

توقیف اتوبوس حامل ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در داراب 

فرمانده انتظامی داراب از توقیف اتوبوس حامل ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، ماموران ایست و بازرسی "قلاتویه" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مسافربری که دارای ۶ باک سوخت اضافه بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی در بازرسی از این اتوبوس ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق که به صورت کاملا حرفه‌ای در ۶ عدد باک جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان در این خصوص یک راننده دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و موضوع را گزارش دهند.

دستگیری سارق گل‌های نرگسی در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از شناسایی و دستگیری ۲ سارق گل‌های نرگس در بخش "دادین و جره بالاده" این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت پیاز گل‌های نرگسی در زمین‌های کشاورزی در بخش "دادین و جره بالاده" موضوع در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

او گفت: ماموران با انجام اقدامات فنی و گشت زنی‌های هدفمند و همچنین بررسی سوابق سارقان، دو نفر سارق حرفه‌رای را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی کازرون گفت: ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل اختفا متهمین اعزام و موفق شدند هر ۲ نفر را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهشان نیز ۵ کیسه پر از گل‌های نرگسی که از زمین‌های مزارع سرقت کرده بودند کشف کنند.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه متهمین برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، به صاحبان باغات و مزارع کشاورزی هشدار داد تا حد ممکن وسایل و مزارع خود را بدون نگهبان رها نکنند و هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

سارق درون خودرو با ۱۰ فقره سرقت در دام پلیس

فرمانده انتظامی شیراز از شناسایی و دستگیری سارق درون خودرو با اعتراف به ۱۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در محدوده شرق شیراز، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران کلانتری "۲۲ آزادگان" قرار گرفت.

او گفت: ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی فرد سارق شدند و با هماهنگی مرجع قضائی بلافاصله وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۰ فقره سرقت درون خودرو اقرار کرد، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم مقادیری اموال مسروقه از قبیل ضبط و باند، جک، یک عدد گنج یاب و ... کشف شد.

سرهنگ شجاعی با اشاره به اینکه متهم تحویل مرجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، به مالکان وسایل نقلیه توصیه کرد: اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال، قفل فرمان و سوئیچ مخفی و سایر لوازم تاخیری و بازدارنده مجهز کنند تا مجرمان نتوانند به نیت شوم خود برسند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با مخلان نظم و امنیت در سطح این شهرستان اجرا شد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی گفت: اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در راستای برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و مخلان نظم و امنیت، با بهره‌گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی طی یک هفته اخیر در سطح شهرستان اجرا شد.

او گفت: در این طرح ماموران با شناسایی منازل، پاتوق‌ها و محل‌های فعالیت خرده فروشان و همچنین کنترل محور‌های مواصلاتی، موفق شدند ۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف و ۵ خرده‌فروش و معتاد را نیز دستگیر و جمع‌آوری کنند.

فرمانده انتظامی خرامه گفت: توقیف ۳۶ دستگاه خودرو و ۱۶ دستگاه موتورسیکلت متخلف، دستگیری ۱۲ سارق و کشف ۲۶ فقره انواع سرقت و کشف یک هزار و ۸۰۰ لیتر سوخت قاچاق از دیگر نتایج مهم اجرای این طرح بود.

سرهنگ کریمی تأکید کرد: اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان، موجب رضایتمندی شهروندان شده است و برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

دستگیری عامل مزاحمت در پیام رسان روبیکا

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت، تهدید و فحاشی در برنامه روبیکا خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: در پی دریافت شکایت یکی از شهروندان مبنی بر ایجاد مزاحمت، تهدید و توهین از طریق شبکه اجتماعی روبیکا، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او گفت: شاکی در تحقیقات اولیه عنوان داشت فردی در شبکه اجتماعی روبیکا به من پیام‌های تهدیدآمیز، توهین و ... داده و ضمن مزاحمت باعث سلب و آسایش من شده است.

فرمانده انتظامی مرودشت تصریح کرد: کارشناسان تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند متهم را شناسایی و با هماهنگی قضائی وی را به پلیس فتا احضار کنند.

سرهنگ زینلی گفت: در بازجویی‌های فنی انجام شده مشخص شد دانش آموزی که برای آموزش زبان انگلیسی به منزل معلمش رفته است، معلمش با سیم کارت وی اقدام به فعال‌سازی روبیکا و سپس ایجاد مزاحمت برای شاکی کرده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: اطلاعات شخصی از جمله ایمیل، هویت شما است و در ایمن نگه داشتن نام کاربری و کلمه عبور خود دقت کرده و آن را در اختیار دیگران قرار ندهید.

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در کوار

فرمانده انتظامی کوار از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف ۶۴ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی، مقابله با خرده فروشان مواد مخدر، سارقان و برهم زنندگان امنیت عمومی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.

او گفت: دستگیری ۲۱ نفر از سارقان و مجرمان سابقه‌دار و کشف ۶۴ فقره انواع سرقت، کشف ۴۱ کیلو و ۴۷۵ گرم انواع مواد مخدر، کشف ۱۱ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق و توقیف ۹۷ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف از دیگر نتایج این طرح‌ها بود.

فرمانده انتظامی کوار از معرفی متهمان دستگیر شده به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان و مقابله با سوداگران مرگ با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

پلیس جهرم ۴۸ کیلو تریاک کشف کرد

فرمانده انتظامی جهرم گفت: با تلاش مأموران پلیس این شهرستان ۴۸ کیلوگرم تریاک در بازرسی از سواری پژو پارس کشف شد.

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: روز گذشته مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر جهرم حین گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان به یک سواری پژو پارس مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او با بیان اینکه راننده بدون توجه به ایست پلیس متواری شد، عنوان داشت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند سواری پژو را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۴۸ کیلوگرم تریاک کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.