سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دهکده سلامت در حاشیه شهرکرد ساخته می‌شود

شهردار شهرکرد گفت: با مدیریت درست باید جمعیت را از مرکز شهر به اطراف سوق داد، بنابراین ساخت دهکده سلامت در خارج شهر کمی از بار ترافیکی می‌کاهد.

محمدحسین واحدیان گفت: شهر شهرکرد منطقه وسیعی است و به اسم در ۲ منطقه تقسیم شده، اما در عمل بیش از ۲ منطقه است لذا برای رسیدگی بهتر به این شهر در هر منطقه تقسیم‌بندی‌هایی نظیر مدیر عمران، مدیر خدمات شهری، مدیر شهرسازی و مدیر امور مالی انجام و وظایف ابلاغ شده است.

شهردار شهرکرد افزود: این عمل سبب ایجاد رقابت سالم در ۲ منطقه شده است که همین امر باعث مدیرشناسی و جانشین‌پروری می‌شود و تسهیل در کار مردم را به ارمغان می‌آورد.


بیشتر بخوانید


وی توضیح داد: یعنی دیگر مردم نیاز ندارند برای یک گره و مشکل کوچک شهری به شهرداری مراجعه کنند و مدت زمان زیادی را در انتظار باشند بلکه با مراجعه به مدیران مناطق می‌توانند مطالبات خود را پیگیری کنند.

واحدیان با اشاره به اینکه در حال حاضر به دنبال جذب اعتبار برای پروژه‌های شاخص هستیم، بیان داشت: متاسفانه پروژه‌های نیمه‌کاره در شهر بسیارند که تکمیل این پروژه‌ها در دستور کار قرار گرفته است از جمله ساماندهی کانال‌های سطحی که در چند نقطه از جمله اشکفتک تکمیل شد و در بلوار طالقانی، منظریه و ... نیز در حال انجام است.

وی افزود: کوچه و خیابان‌های شهر بستر مناسبی ندارند، کف‌پوش، جدول و حتی آب‌راه‌ها مناسب زمان‌های بارندگی نیست لذا با این زیرساخت، نیروی کم و ماشین‌آلات فرسوده پاک‌سازی‌های معابر در روز‌های برفی زمان‌بر خواهد بود.

شهردار شهرکرد توضیح داد: اصلاح آب‌راه‌ها در حال انجام است و گاهی در زمان بارندگی به جای تمرکز بر خدمت‌رسانی باید معایب را رفع کنیم و همین موارد باعث چندباره انجام دادن خدمات می‌شود.

واحدیان با بیان اینکه مبلمان شهری نیز در حال اصلاح است، گفت: ایجاد بافت گردشگری در شهرکرد به منظور جذب گردشگر و سرمایه‌گذار در حال انجام است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کف خیابان در حال ساخت است و مابقی بخش‌ها در دست اقدام است که تا قبل از عید بخشی از این بافت در ورودی شهر تکمیل می‌شود.

شهردار شهرکرد افزود: چند پروژه عمرانی بزرگ در دست اقدام هستند که قبل از عید کلنگ‌زنی و بعد از عید آغاز به کار می‌کنند از جمله تکمیل یکی از تقاطع‌های بوعلی‌سینا، کاشانی یا ملت است که کار تحقیقاتش و مطالعاتی آن‌ها به پایان رسیده است و یکی از آن‌ها سال بعد اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین کمربندی ۱۵ خرداد نیز که یک سند ۲۰-۲۵ ساله برای شهرداری است در سال بعد اجرا می‌شود.

واحدیان به گره‌های ترافیکی شهر اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل ترافیک تردد زیاد مردم در مرکز شهر است که مراجعه به پزشک یکی از قوی‌ترین این عوامل است لذا با مدیریت درست باید جمعیت را از مرکز شهر به اطراف سوق داد، بنابراین ساخت دهکده سلامت در خارج شهر کمی از بار ترافیکی می‌کاهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶۲ پیشنهاد به مشاور طرح جامع ارائه شده که با کمک سرمایه‌گذار و برنامه‌ریزی منسجم تا عید تحولات خوبی در شهر شاهد خواهیم بود.

واحدیان با بیان اینکه تحول شهر همت همگانی را می‌طلبد، اظهار داشت: با پول مردم نمی‌توان کار بزرگ با نگاه استانی و مرکزی انجام داد بلکه باید بخش خصوصی و سرمایه‌گذار همه دست به دست هم دهند تا کمتر شاهد سنگ‌اندازی‌ها باشیم.

شهردار شهرکرد در پایان گفت: مشکلات شهر باید یک‌بار برای همیشه حل شوند نه اینکه هرکس نسخه‌ای برای مشکل بپیچد و مشکل در گیرودار نسخه‌ها سال‌ها خاک بخورد.

وی گفت: پروژه‌هایی مانند آزادسازی پلاک‌ها، تعیین تکلیف نشدن زمین‌های مقابل دانشگاه دولتی، فناوران و ... پروژه‌هایی هستند که سال‌ها در حال تایید یا رد مسئولان هستند و یک جواب قطعی نگرفته‌اند در صورتی که اگر مطالعات لازم برای هر کدام از این پروژه‌ها بود به راحتی تا کنون به نتیجه رسیده بودند.

منبع: فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Bakhtiyari
۲۰:۲۱ ۰۸ دی ۱۴۰۱
ورودی شهرکرد از کوه رخ تا سه راهی پلیس راه میتوان با مجتمع های آپارتمانی زیبا ،نمای ورودی و شهری زیبایی را برای شهرکرد ساخت
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۸ دی ۱۴۰۱
درود و آفرین بر شهردار جدید
این طرح یک کار مانا و ماندگار و پایدار و به یادگار از شما خواهد ماند شهرها و شهرک های سلامت نیاز استان ماست