سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع ۱۰۶ تن آرد بین عشایر بروجرد

رییس اداره امور عشایر بروجرد گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۰۶ تن آرد خانه پزی بین خانوار‌های عشایری این شهرستان توزیع شده است.

" نوراله مصطفی نژاد " رییس اداره امور عشایر بروجرد گفت: این میزان آرد به منظور تامین نیاز خانوار‌های عشایری به آرد مورد نیاز برای پخت نان خانگی در چند مرحله توزیع شده است.

او با اشاره به اینکه امسال ۵۸ هزار لیتر سوخت فسیلی بین خانوار‌های عشایری بروجرد توزیع شد، اظهار داشت: این اقدام علاوه بر رفاه حال عشایر در حفظ محیط زیست هم موثر است، جایگزینی سوخت فسیلی به جای سوخت جنگلی باعث می‌شود تا عشایر برای رفع نیاز و از سرناچاری برای تامین سوخت مورد نیاز خود به تخریب محیط زیست اقدام نکنند.

رییس اداره امور عشایر بروجرد بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۸۰ تن نهاده دامی بین خانوار‌های عشایری توزیع شده و با توجه به گرانی نهاده‌های دامی و نقدینگی پایین خانوار‌های عشایری، آن‌ها مجبور هستند نصف دام مولد خود را به فروش برسانند تا برای مابقی دام‌های خود در فصل سرما، خوراک دام اعم از جو یا کنسانتره خریداری کنند بنابراین تامین نهاده دامی کمک موثری به خانوار‌های عشایری در حفظ دام آن‌ها است.

او با اشاره به حمایت‌هایی که سازمان امور عشایری کشور در رفع مشکلات جامعه عشایری دارد، اضافه کرد: ۱۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای سال جدید تصویب شده و ۱۴ کیلومتر محور عشایری معرفی شده است، تا مورد رسیدگی قرار گیرند.

مصطفی نژاد ادامه داد: امسال ۲ جلسه شورای امور عشایری در شهرستان بروجرد برگزار شد، که هماهنگی لازم برای همکاری همه دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات خانوار‌های عشایری در آن مورد توجه بود.

رییس امور عشایر شهرستان بروجرد یادآور شد: از جمله اقدامات موثر انجام شده در سال جاری همکاری آب و فاضلاب بروجرد در آبرسانی به ۲ کانون عشایری بود که برای این اقدام مبلغی معادل ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

مصطفی نژاد گفت: هم اکنون ۷۰۰ خانوار عشایر این شهرستان با داشتن ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می‌کنند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.