سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از دو اثر ادبی در شهرکرد

از دو کتاب بسم الله شریفی در شهرکرد رونمایی شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: درنشستی ادبی از کتاب "هوشنگ؛ ابتهاجی که سایه شد"و "بیا تا همدلی را باز خوانیم" با حضور مؤلف و سراینده این دو اثر، بسم الله شریفی، مؤسس و دبیرکل بنیاد جهانی سبزمنش رونمایی شد.

ابراهیم رحیمی افزود: در این محفل ادبی بسم الله شریفی شاعر و ادیب نام آشنای جغرافیای زبان فارسی به روند شکل گیری اثر "هوشنگ؛ ابتهاجی که سایه شد" و به تبیین رسالت بنیاد جهانی سخن گستران سبزمنش در راستای تاکید بر اشتراکات فرهنگی کشور‌های فارسی زبان اشاره کرد.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: بسم الله شریفی، با تشریح اهداف و دورنمای بنیاد جهانی سبزمنش، زبان فارسی را حلقه وصل کشور‌های حوزه زبان فارسی و تمام گویش وران این جغرافیا عنوان کرد.

این شاعر فارسی زبان گفت: با تلاش‌های که برای تضعیف زبان فارسی از سوی کینه توزان صورت می‌گیرد؛ این زبان با پویایی، حلاوت و تاریخ پرباری که دارد، در کشور‌های مختلف دنیا رو به گسترش بوده و با فرصت‌های مهاجرتی، خواسته یا نخواسته افراد حوزه تمدنی زبان فارسی به سایر کشورها، ظرفیت‌های جدیدی خلق کرده است.

وی به عنوان نمونه از کشور کانادا نام برد و گفت: زبان فارسی به عنوان زبان سوم در کانادا اکنون گسترش یافته و این مایه فخر است.

برچسب ها: محفل ادبی ، اثر ادبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.