سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهار هزار هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان زیر کشت محصولات صیفی رفت

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: تاکنون چهار هزار و ۳۵۰ هکتار از اراضی این استان به کشت محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل اختصاص یافته است.

امان اله طوقی  اظهارداشت: عمده محصولات سبزی و صیفی کشت شده شامل گوجه فرنگی یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار، پیاز سه هزار هکتار و سیب زمینی ۵۰ هکتار است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش‌از ۲۸هزار تن انواع سبزی و صیفی تولیدی مزارع سیستان وبلوچستان تا پایان اسفند به تدریج وارد بازار مصرف خواهد شد که نقش مهمی در تنظیم بازار این محصولات در کشور دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: دمای هوای این شهرها، خاک حاصلخیز، تفاوت نوع تابش خورشید و درجه حرارت این شهر با سایر نقاط کشور بهترین موقعیت برای کشت‌های گلخانه‌ای و سایر محصولات خارج از فصل را فراهم کرده است.

وی بیان کرد: تولید محصولات خارج از فصل یکی از شاخصه‌های بارز سیستان و بلوچستان بشمار می‌رود به طوریکه نقش بسزایی در تامین اقتصاد منطقه و تنظیم بازار کشور دارد.

طوقی اظهار داشت: محصولات تولیدی خارج از فصل سیستان و بلوچستان علاوه‌بر تامین نیاز استان، به نقاط مختلف کشور نیز ارسال و به کشورهای مختلف از جمله حاشیه خلیج فارس و روسیه هم صادر می‌شود.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی و مرکبات دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید دو بار محصول را دارند.



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.