سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخبر:

مولدسازی دارایی‌های دولت به معنای آزادسازی ثروت ملی حبس شده است

نخستین جلسه هیأت عالی مولدسازی دارایی‌های دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

 نخستین جلسه هیأت عالی مولدسازی دارایی‌های دولت ظهر امروز (چهارشنبه) به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

مخبر در این جلسه با اشاره به مصوبه اخیر مبنی بر اختیارات جهت مولدسازی دارایی‌های دولت، گفت: امکان و فرصت خوبی برای مولدسازی دارایی‌ها در اختیار دولت قرار گرفته که امیدوارم بتوانیم از این امتیاز برای حل مسائل کشور استفاده کند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: مولدسازی دارایی‌های دولت در حقیقت به معنای خروج از انجماد دارایی‌ها و آزادسازی ثروت ملی حبس شده است که باید تلاش کنیم از این طریق، شاهد کارآیی، بهره وری، اثربخشی و بازدهی باشیم.

مخبر با تأکید بر اینکه دولت تلاش کرده بهره وری دارایی‌ها را از خود آغاز کند، تصریح کرد: علیرغم اینکه بخش زیادی از دارایی‌ها در اختیار دولت بوده، اما در سال‌های گذشته اتفاق مثبتی در جهت مولدسازی این دارایی‌ها صورت نگرفته که لازم است موانع و مسائل پیش روی این اقدام مهم احصاء و برای رفع آن‌ها چاره اندیشی شود.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: برای تحقق اهداف تعیین شده در برنامه مولدسازی دارایی‌های دولت باید مراقبت کنیم تا گرفتار مسائل دست و پاگیری که تاکنون وجود داشته نشویم و آیین نامه اجرایی مولدسازی باید به نحوی تدوین شود که بستر‌های لازم را برای تحقق اهداف ترسیم شده فراهم کند و در عین حال کاملاً شفاف، مطمئن و روشن باشد.

مخبر تأکید کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی پیش نویس آیین نامه تدوین شده را در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار دهد تا ظرف دو هفته آینده نظرات و دغدغه‌های دستگاه‌ها دریافت و آیین نامه اصلاحی در جلسه آتی برای تصویب نهایی مطرح شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین بر اهیمت اقناع افکار عمومی برای تحقق اهداف مورد نظر در مولدسازی دارایی تاکید و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم یک حرکت فراگیر عمومی در مولدسازی دارایی‌های دولت شکل گیرد تا موانع پیش روی اجرا، به سرعت برطرف شود.

در این جلسه که وزرای امور اقتصادی و دارایی، کشور، راه و شهرسازی و معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشتند، معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی و رییس کل سازمان خصوصی سازی گزارشی از مسیر‌های طی شده جهت تدوین آیین نامه ارائه کرد و به تشریح اهداف، چالش ها، وظایف و اختیارات و ضمانت اجرایی برنامه مولدسازی دارایی‌های دولت پرداخت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۸ دی ۱۴۰۱
چرا قیمت ارز که باعث گرانی وتورم در بازار شده را کنترل ونظارت نمی کنید پدر مردم زیر بار گرانی در میاد شما همچنان بی تفاوتید دولت نباید بی توجه باشه مردم همونایی هستند که در جنگ وهمیشه در همه عرصه ها در کنار انقلاب در صحنه ها حضور پررنگی داشتند مردم را بحال خود رها نکنید
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۸ دی ۱۴۰۱
قانون مالیات خانه‌های خالی چی شد؟ اسامی خائنان و کارشنان را معرفی کن
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۸ دی ۱۴۰۱
جان میناردکینز:اقتصاددان برجسته قرن
برای واژگون کردن اساس یک کشورهیچ وسیله ای ظریف ترومطمعن ترازکاهش پول رایج نیست،چون تمام نیروهای اقتصادی رادرمعرض نابودی بکارمی برد
ناشناس
۰۸:۲۱ ۰۸ دی ۱۴۰۱
شما هنوز مدیرانی که خودتان انتخاب کردید نتونستید کنترل کنید ‌و مخالف شما ساز میزنند ، چطور میخواهید بقیه را کنترل کنید و قوانین را اجرا کنید؟ این نشون میده شما از مدیران خود انتخاب کرده بخاطر انجام تخلفات قبل در هراس هستید.
ناشناس
۰۰:۱۶ ۰۸ دی ۱۴۰۱
بابا لهجت رو درست کن از کجا اومدی شدی معاون اول
ناشناس
۰۰:۰۹ ۰۸ دی ۱۴۰۱
مواظب باشید دارایی های دولت که همون بیت المال هستش رو مولد سازی نشه به سمت افزایش حقوق ها و دریافتی کارکنان دولت
کارگران و زن و بچه هاشون از زندگی کردن درمونده شدن
ناشناس
۲۳:۳۴ ۰۷ دی ۱۴۰۱
درود .
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۷ دی ۱۴۰۱
حرف مفت = حرف مفت
مستر ترول
۲۲:۲۲ ۰۷ دی ۱۴۰۱
برم پراید بخرم با دلار 40 تومنی خخخخخخخخ
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۷ دی ۱۴۰۱
این بابا یه واکسن کرونا خواست تولید کنه جون همه رو به لب رسوند
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۷ دی ۱۴۰۱
آقای معاون شما واقعاً کار هم می کنید؟اگر نتیجه کارتان این است خواهش می کنیم دیگر کار نکنید. کمی به اوضاع اقتصادی جامعه نگاه کنید چیزی برای گفتن دارید؟
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۷ دی ۱۴۰۱
فقط وعده های توخالی نصیب مردم شده تاکی باید در بدبختی زندکی کرد؟ مگر عمر رفته برمیگردد؟ خداوند ازتون نگدره با این اوضاع گرانی وتورم که برای مردم درست کردید.
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۷ دی ۱۴۰۱
دست خدا با مردم است.
فردا که پیشگاه حقیقت شود پدید
شرمنده رهروی که عمل بر مجاز کرد

سخن پایانی بیانیه ۶۰ اقتصاددان
ناشناس
۱۸:۲۴ ۰۷ دی ۱۴۰۱
اين همه وعده توی خالی صد رحمت به روحانی ۸سالش دلار۴۵۰۰ و ۲۵ تومن به شما داد که ملت ازش ناراضی بودند شماها بیسوادها توی یک سال نشده دلار شما از نزدیک ۵۰تومن است هی کاغد چاپ کنید
ناشناس
۰۰:۰۶ ۰۸ دی ۱۴۰۱
شما که از سیاست سر در نمیارید راحت باشید
ناشناس
۱۸:۲۳ ۰۷ دی ۱۴۰۱
یعنی چی مولدسازی دارایی‌ها؟! آن هم دارایی های دولت!!! یک ساختمان را گرفته اید یا بانک مصادره کرده است، مال شما نیست که بخواهید دوباره به ملت بفروشید
Zagrosian
۱۸:۱۴ ۰۷ دی ۱۴۰۱
بفکرتولید و تولید و تولید و تولید و تولید هر چه بیشتر و بیشتر در این کشور و برای این مردم ناز و نازنین و عزیز باشید
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۷ دی ۱۴۰۱
چرا این همه وعده دادید برای خودرو و مسکن و اشتغال ولی در عمل هیچ کدام از وزرای مربوطه را در این مسیر به صلابه نکشییدید و هرکدام با یک بهانه واهی از زیر کار خود شانه خالی می کنند؟ اگر راست می گویید جواب قانع کننده بدهید؟
ناشناس
۱۷:۴۰ ۰۷ دی ۱۴۰۱
بیت المال رو بدهید به مردم همه ی مردم حقشون از این کشور فقر نیست
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۷ دی ۱۴۰۱
اونایی که سربازی رفتن،ثروتمندترند!!!!!
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۸ دی ۱۴۰۱
یعنی همه بیت المال و بردارن بین مردم تقسیم کنن به حساب هر کس پول واریز کنن؟! پولی که به کارمندان دولتی میدن پولی که صرف راهسازی میشه شهر سازی میشه تولید میشه و ...... این پول و بردارن تقسیم کنن؟ هیشکی کار نکه دنبال علم نباشه دنبال تولید نباشه،اینجوری پولدار میشیم؟
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۷ دی ۱۴۰۱
کارتون چیه پستها را بدست گرفتین یه تلاشی برای خودروسازی و خانه سازی و اشتغال هم بکنید این انحصارها را بشکنید و گرنه نمیشود با سرعت حلزونی و لاک پشتی رفت
ناشناس
۲۲:۱۴ ۰۷ دی ۱۴۰۱
۱۷:۲۳ کار تو چیه... فقط لم بدی یه گوشی و انتقاد بیجا کنی... عرضه داری یه قدمی بردار
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۷ دی ۱۴۰۱
اولویت اول ما باید ساخت پالایشگاه و پتروشیمی در سواحل جنوب باشد نه دریک نقطه که در طول این شش هزار و خورده ایی کیلومتر
این یک راهبرد و یک قدرت برای کشور ماست
بختیاری
۱۶:۳۲ ۰۷ دی ۱۴۰۱
افزایش و پراکندگی پالایشگاهها و پتروشیمی ها در همه سواحل شش هزار کیلومتری جنوب به یاری خدا و تلاش همه نخبگان و سازندگان و مدیران و مسولان سکوی پرشی برای رشد بی نیازی و اقتصادمان خواهد بود
کلنگ ساخت چندین پالایشگاه ریز و درشت را با نام و یاد پروردگار بزنید
بختیاری
۱۶:۳۲ ۰۷ دی ۱۴۰۱
افزایش و پراکندگی پالایشگاهها و پتروشیمی ها در همه سواحل شش هزار کیلومتری جنوب به یاری خدا و تلاش همه نخبگان و سازندگان و مدیران و مسولان سکوی پرشی برای رشد بی نیازی و اقتصادمان خواهد بود
کلنگ ساخت چندین پالایشگاه ریز و درشت را با نام و یاد پروردگار بزنید
بختیاری
۱۶:۲۹ ۰۷ دی ۱۴۰۱
جناب ساخت پالایشگاههای فراوان در سواحل هزاران کیلومتری جنوب و اقیانوسیمان را فراموش نکنید
عبدالهی
۱۶:۲۷ ۰۷ دی ۱۴۰۱
این ثروتها میتوانند صرف تولید و شهرهای قطعه سازی و افزایش قطبهای خودروسازی شوند
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۷ دی ۱۴۰۱
تولید ثروت ملی یعنی تولید ثروت برا شخص دولت وهزینه جهت ساخت کشور وکمک به محرومان یعنی ازسرمایه دار از خارج رونده خروج کننده ارز جریمه عوارض مالیات سنگین وازراههای خارجی جذب گردشگر وسرمایه و صادرات هرچه بیشترنفت وکالا و غیره