سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازش ۳۸ پرونده قتل عمد در پیرانشهر

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از سازش ۳۸ پرونده قتل عمدی در شهرستان پیرانشهر خبر داد.

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: سال ۹۶ در پی وقوع قتل عمدی توسط فردی به هویت معلوم در شهرستان پیرانشهر، پس از طی مراحل رسیدگی منجر به صدور حکم قصاص نفس قاتل شد و در سال ۹۹ با تایید دیوان عالی کشور، حکم قصاص آماده اجرا بود.

وی اضافه کرد: در راستای ایجاد سازش و اخذ رضایت از اولیاء دم با تلاش‌های شبانه روزی دادستان عمومی و انقلاب پیرانشهر، قاضی اجرای احکام و هسته جهادی بخشایش و تشکیل جلسات سازش متعدد، در نهایت با این تلاش‌ها و تدابیر قاضی اجرای احکام رسیدگی کننده و با مراجعه حضوری به منزل اولیاء دم در یکی از روستا‌های شهرستان مهاباد، موفق به اخذ رضایت از تعداد ۹ نفر از اولیاء دم شده است.

عتباتی ادامه داد: همچنین پس از شش سال سازش برقرار و با گذشت اولیاء دم از قصاص قاتل صلح، جای کینه وکدورت را گرفت تا یکبار دیگر انسانی با همت مسئولان قضایی، هسته‌های جهادی بخشایش و بزرگواری اولیاء دم از چوبه دار نجات و حیات دوباره یابد.

رئیس کل دادگستری استان در پایان با تحسین از این اقدام خداپسندانه اولیاء دم در بخشش و گذشت از خون عزیزشان از مردم خواست در کار خیر و گذشت پیش قدم شوند چرا که این عمل موجبات رضایت خداوند متعال را فراهم می‌نماید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.