سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فاز جدید مطالعه برای ساخت بندر بزرگ خلیج فارس آغاز شد

آقایی گفت: فاز جدید ساخت بندر بزرگ خلیج فارس به عنوان عمیق ترین بندر در حوزه خلیج فارس آغاز شده است.

آقای بهروز آقایی گفت:امسال ۲۲هزار ساعت حجم عملیات دریایی صورت گرفته و ۶ماهه اول امسال ۸هزار  پهلوگیری و جداسازی کشتی در بنادر استان خوزستان صورت گرفته است.

او می‌گوید: ۴ میلیون ۶۰۰ ظرفیت درجا است و بندر امام از جمله بنادری است که بیشترین عملیات تخلیه و بارگیری کالا در آن صورت می گیرد.

 مدیرکل بنادر خوزستان گفت: هیچ کالای در بنادر کوچک  کشور خارج نمی شود و گمرک به صورت قانونی و شبانه روزی مستقر است به طوریکه هیچگونه کالا به صورت قاچاق در بنادر کوچک و بندر امام خمینی صورت نمی گیرد.

مدیرکل بندر امام خمینی ادامه داد: ۷۵ درصد از ظرفیت بنادر تکمیل شده و زمانی که ۶۰ درصد عملکرد بنادر تکمیل شود، باید به فکر اسکله های جدید باشیم که در این خصوص عملیات و فاز جدید مطالعه بندر بزرگ خلیج فارس آغاز شده و در دونقطه در فاز اول شناسایی شده است.

 او گفت: این بندر عمیق ترین بندر در حوزه خلیج فارس است به طوریکه امکان پهلوگیری کشتی های سایز بزرگ کانتینری دارد و ظرفیت آبخور کشتی های این بندر بین ۳۰ تا ۴۰ متر است.

 او گفت: ۸۰ هزار راس دام از بندر شادگان صورت گرفته است و این بندر دارای زیرساخت های مناسب برای صادرات مصالح ساختمانی است.

آقایی گفت: ۴هزار میلیارد تومان پروژه های سرمایه گذاری معرفی شده که تا سال آینده به مرحله انعقاد قرارداد می رسد.

این مقام مسئول در سازمان بنادر گفت: ۵هزار میلیارد تومان حجم عملیات در حوزه تخلیه و بارگیری و ساخت ترمینال جدید است.

او درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه گردشگری هم گفت: در حوزه گردشگری اقدامات بسیار خوبی در بندر امام خمینی انجام شد و ۸ اسکله در کارون در سال ۹۸ به بهره برداری رسیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.