سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت دارای حدود ۷۱۷ هکتار بافت فرسوده است

سرپرست شهرداری رشت گفت: به غیر از سکونتگاه‌های غیررسمی که در مناطق حاشیه‌ای قرار دارد، این شهر دارای حدود ۷۱۷ هکتار بافت فرسوده است.

یوسف یزدانی، سرپرست شهرداری رشت در نشست تخصصی سفیران باز آفرینی گفت: شهر رشت از قدیمی‌ترین مراکز استانی کشور محسوب می‌شود و از زمان شاه عباس به عنوان مرکز استان گیلان تعیین شده است.

او با بیان اینکه در شهر رشت خانه‌ها و عمارت‌های تاریخی با یک معماری فاخر و‌ کهن قرار گرفته‌اند، افزود: همه این ویژگی‌ها و اهمیت حفظ آثار تاریخی، مسئولیت مدیریت شهری خاصه حوزه بازآفرینی شهری شهرداری رشت را دوچندان کرده است.

سرپرست شهرداری رشت با بیان اینکه این شهر و استان گیلان در کنار گسل‌های فعال قرار دارد، این امر را یک زنگ خطری بزرگ ارزیابی کرد و گفت: با توجه به این شرایط، ساخت و ساز‌ها و معماری شهر باید بر اساس ضوابط، مقررات و مباحث ایمن سازی باشد تا با رعایت مقررات ساختمان از هرگونه حوادث ناشی از زلزله جلوگیری شود.

یزدانی تصریح کرد: به غیر از سکونتگاه‌های غیررسمی که در مناطق حاشیه‌ای قرار دارد شهر رشت دارای حدود ۷۱۷ هکتار بافت فرسوده است حال آن که بنا به دلایلی در مناطق حاشیه‌ای شهر ساخت و ساز‌ها بدون ضابطه و نظارت پیش رفته است.

او کاربری‌هایی غیرمرتبط و یا فقدان سند رسمی املاک را از جمله علل گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی خواند و یادآور شد: همه این موضوعات جزء دغدغه‌های مدیریت شهری است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.