سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان، غرق عزای دختر پیامبر(ص) + تصاویر و فیلم

امروز مردم سراسر استان کرمان، همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در فراق بانوی دو عالم به سوگ نشستند.

امروز و دیشب  مردم در جای جای کرمان  در فراق بانوی دو عالم،  حضرت فاطمه (س) اشک ماتم ریختند. 

شیعیان با برگزاری محافل ماتم و عزاداری برای حضرت زهرا(س)  عشق و ارادت خود را به خاندان اهل بیت (ع) نشان دادند. 

 

 

 

عزاداری مردم شهرستان رودبار جنوب در شهادت حضرت زهرا(س) 

 

 

مراسم عزاداری دخت نبی مکرم اسلام در ریگان برگزار شد
به همت کانون خدمت رضوی شهرستان ریگان مراسم عزاداری دخت نبی مکرم اسلام(س) در ریگان برگزار شد.
 
علی فرامرزی، مسئول کانون خدمت رضوی ریگان گفت: مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) از میدان عاشورای ریگان تا مسجد فاطمه الزهرا(س) ریگان برگزار شد.
 
او با بیان اینکه عزاداران دخت نبی مکرم اسلام (س) کیلومترها بر سر و سینه زدند، افزود: مداحان کانون خدمت رضوی ریگان نیز در روستاهای شهرستان به مدیحه سرایی پرداختند. 
 
حجت الاسلام حبیب رضا زاده، امام جمعه ریگان در این مراسم با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) گفت: حضرت فاطمه(س) اسوه و الگوی بی بدیل زنان عالم است که پیروی از ایشان می تواند سعادت دنیا و آخرت را در پی داشته باشد.
 
او بیان کرد: فاطمه زهرا(س) در هر شرایط سخت و دشواری همدوش حضرت علی(ع) در حد جان دادن ایستادگی می‌کرد و در بعد خانه داری و مدیریت داخلی خانه، الگو و بهترین شاخص برای زنان امروز جامعه اسلامی هستند. 
 
حجت الاسلام رضا زاده تصریح کرد :عفت، پاکدامنی، زندگی اجتماعی و سیاسی حضرت فاطمه (س)، الگویی است که زنان می توانند با الهام گیری از آنان رفتار خود را در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی ساماندهی کنند. 

عزاداری مردم شهرستان فهرج در شهادت حضرت فاطمه (س) 

 
پیاده روی «حرم تا حرم» در شهرستان زرند برگزار شد

عاشقان حضرت فاطمه (س) در مراسم پیاده روی «حرم تا حرم»، مسافت ۱۰ کیلومتری از امامزاده حمزه (ع) تا امامزاده خواجه ابورضا (ع) را پیمودند.
 
 
مراسم عزاداری به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) در روستای حصن آباد
 
مراسم عزاداری به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) در روستای حصن آباد از توابع بخش یزدان آباد شهرستان زرند برگزار شد. 
 
حجت الاسلام ایزدی یزدان آبادی، امام جمعه یزدان آباد در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: در لحظات پایانی عمر، نبی اکرم (ص)  تقاضایی داشتند و عده ای درخواست پیامبر(ص)  را ردکردند تا گفته ایشان مکتبوب نشود و گفتند قرآن برای ماکافی است؛ ولی به همان قرآن هم عمل نکردند.
 
او افزود: آیه قرآن می گوید: ای پیامبر(ص) به مردم بگو: من هیچ اجر و پاداشی از شما نمی خواهم جز اینکه  نزدیکانم رادوست داشته باشید. آیا نزدیک تر به پیامبر(ص) جز حضرت فاطمه (س) وجود داشت؟!
 
حجت الاسلام ایزدی افزود: ما به شفاعت اهل بیت(ع) نیاز داریم و نیازمندیم تا ما را در آخرت کمک کنند.
 
او بیان داشت: وقت برای ما تنگ است و سن وسال هم نمی شناسد؛ پس قدر خود را بدانیم و استفاده کامل را از سفره ای که اهل بیت(ع)  برایمان پهن کرده اند، ببریم. 
 
امام جمعه یزدان آباد تصریح کرد: کسی که قلبا به اهل بیت(ع) ارادت داشته باشد؛ اگر عضوی از بدنش را هم بزنند، باز هم دست از مودت اهل بیت (ع) برنمی دارد؛ پس محبت اهل بیت (ع) را باید در قلب داشته باشیم و اهل بیت(ع)  را که سفارش خدا و  پیامبر (ص) هستند، تنها نگذاریم. 
 
او  بیان داشت:  معاویه با زبان، حضرت علی (ع) را اذیت  می کرد و ما بایدبا ارادات زبانی نیز مبلغ اهل بیت(ع)  باشیم و با رفتارمان نشان دهیم، محب اهل بیت (ع) هستیم. 
 
حجت الاسلام ایزدی بیان داشت: ارادت اقتصادی به اهل بیت (ع)  را نیز در پیاده روی در کربلا دیدیم که مردم  به عشق اباعبدالله(ع)، چه هزینه هایی کردند و با ارادت جانی دیدیم که سردارمان حاج قاسم سلیمانی، جانش را در راه ولایت داد و با ولایت شهید شدند و ولی فقیه امام خامنه(مدظله العالی) در فراق او  چگونه گریه کردند و این گونه بودکه سرداردل ها شدند. 
 
او تصریح کرد: با ارادت قلبی، زبانی و رفتاری، مودت اقتصادی و مالی و ارادت جانی است  که می شودگفت: شیعه واقعی هستیم. 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.