سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دردسر ملی شدن اراضی برای مردم فهرج

سرپرست اداره راه و شهرسازی کرمان گفت: حجم زیادی از اراضی شهر فهرج ملی است و این ملی شدن اراضی، مشکلاتی برای شهروندان به وجود آورده است.

در جلسه‌ای که با حضور محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شهرک بازآفرینی ایران، حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، رضا حافظی مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان کرمان، حسین سعید نیا فرماندار شهرستان فهرج، حسن فهرجی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر فهرج برگزار شد، مشکلات شهر فهرج و معابر خاکی شهر فهرج بررسی و درباره آن‌ها تبادل نظر شد.

حسین سعیدنیا، فرماندار فهرج با اشاره به محرومیت‌های شهرستان فهرج گفت: شهرستان فهرج یکی از شهرستان‌های محروم و کمتر توسعه استان به شمار می‌رود که ورودی استان کرمان از سمت سیستان بلوچستان است و با این استان مرز مشترک دارد.

او افزود: ۵۰ درصد شهر فهرج، بافت‌های فرسوده است.

او با اشاره به ارتقای فهرج به شهرستان گفت: زیرساخت‌های شهری در شهر فهرج تاکنون شکل نگرفته است و فهرج در زمینه راه و شهرسازی مشکلات زیادی دارد.

سعید نیا تصریح کرد: در ۱۰ ماه گذشته در شهر فهرج یک کیلومتر روکش انجام شده و تمام خیابان‌های شهر فهرج خاکی است و می‌طلبد برای آسفالت معابر شهر فهرج مساعدت‌های لازم صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: 



او در ادامه بیان داشت: یکی از مشکلات شهرداری فهرج، کمبود اعتبارات است و امسال نیز با توجه به دستورالعمل‌ها هیچ گونه اعتباری از سوی کمیته برنامه ریزی به شهرداری فهرج اختصاص پیدا نکرده است و با توجه به اینکه شهرداری فهرج هیچ گونه درآمدی ندارد، شهرداری با مشکلات زیادی روبه رو شده است.

او در ادامه خواستار آسفالت معابر و کوچه‌های خاکی این شهر شد.

همچنین حسن فهرجی، شهردار فهرج در این جلسه گفت: ۷۸ هکتار از اراضی فهرج، بافت فرسوده است و معابر بافت‌های فرسوده این شهر نیاز به آسفالت دارند و حتی یک کوچه آسفالت دیده نمی‌شود.

او بیان داشت: شهرداری فهرج با مشکلات عدیده اعتبارات روبه رو است و حتی توان پرداخت هزینه حمل قیر رایگان به شهر را هم نداریم.

شهردار فهرج گفت: آمار جمعیتی شهر فهرج، ۶ هزار و ۸۰۰ نفر ثبت شده است؛ اما ما به ۱۳ هزار نفر خدمات رسانی می‌کنیم.

او افزود: مردم این شهر با طوفان‌های شدید و گرمای شدید در تابستان روبه رو هستند و اعتبارات توازن و تملک دارایی برای شهرداری قطع شده است.

 رحمت الله رکن آبادی، رئیس شورای اسلامی شهر فهرج هم خواستار تعیین تکلیف و سند دار شدن زمین‌هایی که در سال ۷۲ به مردم واگذار شده است، شد و گفت: باید این زمین‌ها تعیین تکلیف شوند و باید پاسخگوی مردم باشیم.

او همچنین نبود اعتبارات عمرانی لازم و پارک مناسب در شهر برای شهرداری را از مهم‌ترین مشکلات فهرج برشمرد.

رضا حافظی، سرپرست اداره راه و شهرسازی استان کرمان هم در این جلسه گفت: شهرستان فهرج به لحاظ فاصله زیادی که با مرکز استان دارد از بسیاری از ظرفیت‌هایی که شهر‌های نزدیک استان دارند، محروم است و اقتصاد این شهرستان کشاورزی است و صنایع و معادن در این شهرستان برای توسعه یافتگی وجود ندارد.

او افزود: اراضی در محدوده شهر به لحاظ اینکه اکثرا ملی اعلام شده، مشکلاتی را برای اهالی این شهر ایجاد کرده است.  

حافظی تصریح کرد: در شهر فهرج، بعضی از زمین‌ها و خانه‌های ارثی که متعلق به آبا و اجداد مردم است و خانه‌هایی که چندین دهه مردم در آن زندگی می‌کنند، ملی اعلام شده است و این ملی شدن اراضی فهرج، مشکلاتی برای شهروندان به وجود آورده است.

او افزود: حجم زیادی از اراضی شهر فهرج ملی است و برای رفع این مشکل باید با هماهنگی منابع طبیعی، سازمان ثبت اسناد و املاک، شهرداری و فرمانداری راهکاری مناسب و مطلوب برای تعیین تکلیف اراضی و زمین‌هایی که در اختیار مردم هستند و به عنوان زمین‌های تصرفی قلمداد شده اند، پیداتا بتوانیم مشکل مردم را رفع کنیم و مردم بتوانند از اراضی که در اختیارشان می‌باشد، استفاده کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.