سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولتیماتوم روسیه به اوکراین/ مسکو به پنتاگون در مورد تهدید به ترور پوتین هشدار داد

سرگئی لاوروف در سخنانی گفت: اوکراین به پیشنهاد‌های روسیه عمل می‌کند یا ارتش روسیه در این باره تصمیم می‌گیرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به اوکراین اولتیماتوم داده است که پیشنهادات مسکو را بپذیرد، از جمله تسلیم قلمرو تحت کنترل روسیه، در غیر این صورت ارتش این کشور درباره این موضوع تصمیم گیری خواهد کرد.

لاوروف در مصاحبه با تاس گفت: پیشنهاد‌های روسیه در مورد غیرنظامی کردن و نازی زدایی اراضی تحت کنترل کی‌یف و حذف تهدیدات امنیتی باید به شیوه‌ای دوستانه پذیرفته شود، در غیر این صورت ارتش روسیه با این موضوع برخورد خواهد کرد.

او افزود: دشمن به خوبی از پیشنهادات ما در مورد غیرنظامی کردن و نازی زدایی مناطق تحت کنترل رژیم [کی‌یف] و از بین بردن تهدیدات امنیتی علیه روسیه که از آنجا ناشی می‌شود و شامل مناطق جدید ماست، آگاه است. 

لاوروف اظهار داشت: فرصت کمی باقی مانده است که این پیشنهادات را به شیوه‌ای دوستانه بپذیریم. در غیر این صورت، ارتش روسیه با این موضوع برخورد خواهد کرد. 

وزیر امور خارجه روسیه همچنین افزود: در مورد تداوم احتمالی درگیری، توپ در طمین رژیم [کی‌یف] و واشنگتن است که پشت آن ایستاده است. آن‌ها می‌توانند هر لحظه به این مقاومت بی معنی پایان دهند.

لاوروف در بخش دیگری از سخنانش گفت: اظهارات مقامات ناشناس پنتاگون در مورد «هدف قرار دادن سر کرملین» حاکی از تهدید تلاش برای ترور رئیس جمهور روسیه است.

وزیر امور خارجه افزود: «اگر واقعاً چنین ایده‌هایی مورد توجه کسی قرار می‌گیرد، این شخص باید بهتر به عواقب احتمالی چنین طرح‌هایی فکر کند.»

یک روز پس از اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه گفت که برای مذاکره درباره اوکراین آماده است، وزیر خارجه روسیه با انتقاد شدید گفت که کی‌یف و غرب به دنبال نابودی کشورش هستند و اوکراین باید خواسته‌های مسکو یا اراده ارتشش را برآورده کند.

در ۲۱ فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که مسکو استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را به رسمیت می‌شناسد.

پوتین در ۲۴ فوریه اعلام کرد که در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های دونباس برای کمک، تصمیم به انجام یک عملیات نظامی ویژه در اوکراین گرفته است. 

از ۲۳ سپتامبر تا ۲۷ سپتامبر، جمهوری خلق دونتسک، جمهوری خلق لوهانسک و همچنین منطقه خرسون و منطقه زاپروژیا همه‌پرسی برگزار کردند که در آن اکثریت رای دهندگان به پیوستن به روسیه رای دادند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.