سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح آزمایش سرشماری ثبتی مبنا در سربیشه

طرح آزمایش سرشماری ثبتی مبنا در سربیشه آغاز شد و تا یک ماه ادامه دارد.

جهانشاهی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: طرح آزمایش سرشماری ثبتی مبنا سال ۱۴۰۱ در شهر سربیشه  از امروز آغاز شد و به مدت یک ماه نیز ادامه دارد.

او افزود: طرح سرشماری ثبتی مبنا به صورت آزمایشی امسال در بیش از ۳۵ شهر کشور آغاز شده و شهر سربیشه در این استان به عنوان پایلوت انتخاب شده است.

جهانشاهی عنوان کرد: این سرشماری به صورت غیرحضوری بوده و در بستر الکترونیکی انجام می‌شود تا با جمع‌آوری اطلاعات بتوان آن‌ها را در ابعاد مختلف احصا کرده و در اختیار برنامه‌ریزان قرار داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: شهروندان سربیشه از ابتدا تا پایان دی‌ فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه مربوط، اطلاعات پایه‌ای خود از جمله کد ملی و کدپستی را ثبت کنند.

او با بیان اینکه در سال ۱۴۰۵ سرشماری عمومی نفوس و مسکن به شیوه ثبتی مبنا انجام خواهد شد، افزود: این سرشماری آزمایشی، مقدمه‌ای برای سرشماری عمومی در سال ۱۴۰۵ خواهد بود.

جهانشاهی با بیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن هر ۱۰ سال یکبار انجام می‌شود گفت: رویکرد ما در این طرح آزمایشی، ایجاد آمادگی برای سرشماری سال ۱۴۰۵، صحت‌سنجی داده‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی و داده‌های میدانی است و نتایج حاصله در اختیار مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار خواهد گرفت تا در برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های خود از این آمار و اطلاعات استفاده کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی اظهار کرد: براساس مصوبات جلسه ستاد ملی سرشماری ثبتی مبنا، آمارگیری به صورت عملیات میدانی و مراجعه به منازل و آمارگیری از خانوار‌ها نخواهد بود بلکه از طریق فراخوان عمومی به خانوار‌ها برای مراجعه به سامانه اعلام تغییر نشانی ثبت احوال به آدرس https://www.ncr.ir و درج اطلاعات آن‌ها شامل آدرس محل سکونت (استان، شهرستان، شهر، نوع و نام معبر ماقبل آخر و نوع و نام معبر آخر، کدپستی، پلاک، طبقه و شماره واحد) و مشخصات فردی (نام و نام خانوادگی، شماره ملی، جنس، تاریخ تولد، شماره تلفن و شماره اتباع (اتباع خارجی) انجام خواهد گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.