سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازار داغ طلای دست دوم اصفهان در سایه خلاء های قانونی

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: کاهش قدرت خرید در جامعه و کاهش توان خرید طلای نو باعث شده مردم به سمت خرید طلای دست دوم بروند.

علی موزرانی، اظهار کرد: آگاهی نداشتن خریداران در کنار گرانی طلا و خلاء‌های قانونی سبب شده مردم به خرید طلای دست دوم روی بیاورند.

او کاهش قدرت خرید مردم را در این زمینه موثر دانست و تصریح کرد: این موضوع نه تنها به صنعت طلای اصفهان ضربه وارد می‌کند بلکه به ضرر مصرف کننده هم خواهد بود.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان  با بیان اینکه رواج خرید طلای دست دوم موجب رکود در بازار طلا می شود، اظهار کرد: نداشتن کد استاندارد، عیار پایین و مشکلات بهداشتی از جمله مسائلی است که در خرید طلای دست دوم ممکن است متوجه خریدار شود.

موزرانی، گفت: از دلایل افزایش اجرت ساخت طلا هماهنگ نبودن عرضه و تقاضای طلا در کشور است به این معنا که عرضه طلا از تقاضای آن بسیار بیشتر است.

او ادامه داد: کاهش توان خرید مردم، باعث کاهش تولید و در نهایت افزایش هزینه تولید شده است که می‌توان برای رفع این مشکل و کاهش اجرت تولیدکنند‌ه ها قیمت مشخصی را تعیین کرد، ولی این قیمت تعیین شده نباید به گونه‌ای باشد که به تولید احجاف شود.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان یادآور شد: خرید و فروش طلای دست دوم سبب زیان صنعت طلا و جواهر می شود و مانع رصد شفاف شبکه توزیع می شود.

منبع:خبرگزاری بازار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.