سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارش‌های پاییزی در آذربایجان غربی ۲۵ درصد کاهش یافت

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: پاییز امسال در مجموع ۶۰.۵ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان غربی ثبت شده که این مقدار در مقایسه ۸۰.۷ میلی‌متر بارندگی سال قبل ۲۵ درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت نیز ۳۱ درصد کاهش یافته است.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سردشت با میانگین ۱۶۷.۲ میلی‌متر بارندگی پربارش شهر آذربایجان غربی بود که بارش‌ها در این شهرستان در مقایسه با سال قبل ۵ درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت ۲۰ درصد کاهش یافته است.

محمدپور اضافه کرد: همچنین در پاییز امسال ماکو نیز با ۲۹.۶ میلی‌متر بارندگی کم بارش‌ترین شهر استان بود که بارش‌ها در ماکو نیز در مقایسه با سال قبل ۲۳ درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت ۴۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد همچنین گفت: در این مدت ۴۲ میلی متر بارندگی در ارومیه ثبت شد که بارش‌های مرکز استان در مقایسه با ۸۶.۷ میلی متر سال قبل ۵۲ درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت ۵۵ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: میزان بارندگی مهاباد نیز در سه ماه پاییز با کاهش ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۶۴ میلی‌متر رسید که در مقایسه با میانگین بلند مدت نیز ۴۳ درصد کاهش یافته است.

محمدپور ادامه داد: همچنین بارش برای سه ماهه زمستان برای منطقه در حد نرمال پیش بینی شده و برای ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال آینده نیز انتظار داریم بارش‌ها از حد میانگین تا ۵ درصد بیشتر باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.